مدیرکل گمرکات ایلام گفت: ارزش کالاهای قاچاق کشف شده در گمرک مهران طی سال گذشته به نسبت سال ماقبل حدود سه هزار و ۶۰۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۱۱۰۵۶۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲ 17 May 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ روح الله غلامی روز  اظهار داشت: سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۲ میلیارد ریال کالای قاچاق توسط گمرک مهران شناسایی و کشف شد ، درحالیکه این مقدار در سال گذشته با افزایش سه هزار و ۶۰۰ درصدی به ۴۲۰ میلیارد ریال افزایش یافت که نتیجه همکاری مجموعه دستگاه های کاشف در این مرز بین المللی برای مقابله جدی با این پدیده مضموه اقتصادی است.

وی افزود: سال گذشته ۷۵ پرونده در زمینه ورود و خروج کالاهای قاچاق در مرز بین المللی مهران تشکیل شد، درحالیکه این تعداد در سال ۱۴۰۰ در مجموع ۴۵ پرونده بود که رشد ۶۷ درصدی را نشان می دهد.

مدیرکل گمرکات ایلام تاکید کرد: عمده کالاهای قاچاق کشف شده در گمرک مهران شامل خودرو سواری ، کود شیمیایی ، انواع دارو ، البسه ، زغال صنعتی ، سوخت و یراق آلات بوده است.

غلامی هماهنگی بسیار مطلوب بین گمرک با نهادهای امنیتی ، انتظامی و قضایی را در کسب این موفقیت بسیار تعیین کننده دانست.

وی اضافه کرد: از ابتدای امسال تا ۲۳ اردیبهشت ماه نیز ۱۶ پرونده قاچاق کالا به ارزش ۱۸۳ میلیارد ریال در گمرک مهران تشکیل شده که بیشترین فراوانی در بخش خودروهای سواری ، کامیون کشنده ، لوازم آرایشی و سوخت بوده است.

مدیرکل گمرک مهران تاکید کرد: تمامی خودروهای سوایی شخصی و کامیون هایی که وارد گمرک مهران می شوند، مورد اسکن قرار گرفته که این موضوع در شناسایی هرگونه تخلف بویژه در زمینه فعالیت های قاچاق تاثیر بسزایی داته است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار