جناب رئیس جمهور! یکسال از تصویب طرح منطقه آزاد تجاری مهران می گذرد ،طرحی که با هزار سلام و صلوات و عبور از تنگه های تنگ نظرانه پس از سالها به تصویب رسید
کد خبر: ۱۱۰۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۶ 16 May 2023

تابناک ایلام علی اصغر اسدی :: در خبرهای غیر رسمی آمده است که در ادامه دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور، بزودی ایلام میزبان سید ابراهیم رئیس جمهور و هیات همراه خواهد بود.
آنگونه که پیداست ،در دور دوم سفرهای رئیس جمهور به استان ها ،میزان تحقق مصوبات سفر پیشین بررسی و تصمیمات جدیدی در راستای رفع مشکلات و معضلات مبتلا به اتخاذ خواهد شد.

در این مقال بنا نداریم که به میزان تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور محترم به استان ایلام بپردازیم ،چرا که هدف معرفی و گوشزد طرح های مهم اثرگذاری است که اجرایی شدن آن از ظرفیت لازم برای نمایاندن اثر توسعه و پیشرفت استان برخوردار خواهند بود .

همانگونه که رئیس یک کشور باید از زیر وبم مسائل، مصائب ،گرفتاری ها داشته ها و نداشته های مردم خود مطلع باشد ،انتظار داریم ،براساس شناختی که از جناب رئیس جمهور دولت سیزدهم می رود ،ایشان با شناخت کامل از وضعیت استان ایلام به وادی سینه ستبر نظام در هشت سال دفاع جانانه قدم بگذارند.

مردمانی کم توقع با اراده ای به استقامت مانشت و کبیرکوه که در دوران جنگ تحمیلی ،همچون سپری پولادین در مقابل یورش همه جانبه دشمن ایستادگی کرده و چه در آن دوران و چه در طول چهار دهه از عمر انقلاب، نه تنها سربار کسی نشدند بلکه جانانه بار سنگین دفاع از کیان کشور را بر روی دوش خود تحمل کردند.

مردمانی که از خود گذشتند تا دیگر استان های کشور در کمال آرامش و طمانینه با دلارهای هفت هزارتومانی آن دوران مسیر تعالی و توسعه را بی دغدغه سپری نمایند

حال باید در  نوبت فصل برداشت ثمر استقامت خود از  مسولینی که اغلب از همان استان ها رل مدیریت و تصمیم گیری کشور را در دست گرفته اند ،با خواهش و تمنا حقوق خود را مطالبه کرده و بدلیل نبود گوش شنوا و قرار گرفتن در آن‌ سوی شکاف توسعه ، فقط و فقط سقوط آمال و آرزوهای ناکام خود را دره عمیق فاصله توسعه خود با دیگران نظاره گز باشند

جناب رئیس جمهور ! برای بار دوم حضورتان را به استان برخوردار از انواع و اقسام مزیت های توسعه آفرین دیگر نقاط کشور اما سوختگان در میان حرمان فقر و محرومیت خوش آمد می گوییم

مجالی برای بیان انبوه درد دل هایمان نیست ،درد دل های بیشماری از جنس اشتغال واقع گرایانه ،ازدواج و قرار گرفتن مزیت های توسعه آفرین استان  در خدمت تعالی مردمان خود که دیکر  به رویا مبدل شده اند !

از شادی مدفون شده در زیر خروارها قول و قرار برای شنیدن صدای قطار توسعه بر روی ریل عدالت محور مسولین می گذریم ! از جاده های بی رمقی که به واسطه حضور ارابه مرگ کار را بر حضرت ملک الموت هم سخت و جانفرسا کرده اند عبور می کنیم !


از نفت و گازی که از زبر پای ما خارج شده و از موهبت آن فقط و فقط دود غلیظ فلرهای کشنده میادین نفت و گازی که سهم خوشگذران از ما بهترین شده است عبور می کنیم !

جناب رئیس جمهور! ایلام محروم سرزمین مزیت های بی شماری است اما غبار محرومیت نشسته بر رخسار تکیده اش ،غبار تبعیض و دوگانگی است که صرفا با یک نگاه عدالت خواهانه و دستان یکرنگ بدون تبعیض پاک خواهد شد ! اما دریغ !

اینجا بنا نداریم که تمامی مزیت های مدفون در زیر خاک نسیان مسولین در ادوار گوناگون را به صف کنیم ! اما جناب رئیس جمهور مسولین زیادی را به خود دیده ایم ،آماده اند ،قول داده اند و رفته اند !

گوشمان از شعار های اغوا کننده ای که فقط بوی اغفال از آن به مشام می رسد پر است ! ما زیاد شنیده ایم که ایلامیان مرز نشین سینه ستبر ایران و مدافعان بی منت هشت سال دفاع مقدس و فاتحان میمک اند!

تا دلتان بخواهد از این هندوانه های بزرگ زبر بغل برای روز مبادا داریم ! پس خواهش می کنیم شما برای اولین از این شعار بگذرید و فقط بگویید که می خواهید برای جبران این عظمت و مقاومت مردمان دیار آلامتو چه کنید ؟

جناب رئیس جمهور ! وعده های بر خاک مانده زیادی به خود دیده و شنیده ایم ،ما اینار از شما وعده ای می خواهیم از جنس عمل ! وعده ای که مرحمی التیام بخش باشد بر زخم بی عدالتی نه نمکی بر آن!

جناب رئیس جمهور! یکسال از تصویب طرح منطقه آزاد تجاری مهران می گذرد ،طرحی که با هزار سلام و صلوات و عبور از تنگه های تنگ نظرانه پس از سالها به تصویب رسید


طرحی که قرار بود کابین خون های ریخته شده جوانان عزیز این دیار بر رمل های داغ چنگوله ،قلاویزان و کله قندی باشد تا مردمان این دیار حداقل زخم های چند دهه ای ناشی از عقب ماندگی که جنگ به آنان تحمیل کرد را فراموش کنند

اما دو سال از این خبر شادی آفرین و امید بخش می گذرد و منطقه آزاد تجاری مهران هنوز اندر خم کوچه ای دیگر است !

انتظار داریم اینبار یکبار برای همیشه این پرونده مفتوح به درازا کشیده ای که هزاران آرزو را در لابلای برگه های بروکراسی دراز و نفس گیر خفه کرده است تعیین تکلیف شود!

جناب رئیس جمهور! می گویند ایلام مرزدار حافظ نظام است ،می گویند مهران بارانداز زائرین عتبات و اربعین حسینی است ! می گویند ایلام میزبانان خوش روی خادم ابا عبدالله الحسین است ! آیا سهم این همه بزرگی و کرامت مردمان این دیار از هزاران میلیارد بودجه های بی خودی اتلاف شده ! چند ده هزار میلیارد برای بالفعل سازی طرح منطقه آزاد تجاری مهران نیست ؟ مهرانی که بر سر درب آن نوشته اند با وضو وارد شوید!!

جناب رئیس جمهور! اگر انبوه ردیف بودجه های بیخودی جایی برای مهران و ایلام باقی نگذاشته است ،لطف کنید از نفت و گاز همین مردم که سهم بستن بودجه دیگران شده است ،سهم آنان را بدهید و تمام !منتی هم نیست!

حرف برای گفتن زیاد است ! تا قبل از ادای میزبانی ناگفته های بسیاری را به مرور خواهیم گفت ؛ اما لطفا شما بشنوید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار