مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام:
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: نمایشگاه یافته‌ها در شهر تاریخی سیمره ایلام برگزار می شود.
کد خبر: ۱۱۰۵۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵ 15 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی اظهار کرد: در هفته میراث‌فرهنگی که از ۲۸ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و تا سوم خردادماه ادامه دارد، برنامه‌های متنوعی با هدف گرامی‌داشت این هفته و همچنین معرفی میراث‌فرهنگی و آثار تاریخی و تمدنی ایلام برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، غبارروبی مزار شهدای گمنام، برگزاری ویژه برنامه روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، همایش تجلیل از خادمان میراث‌فرهنگی، برپایی میزخدمت در نماز جمعه در محل مصلی شهر ایلام، شرکت در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی با موضوع میراث‌فرهنگی از جمله برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی اعلام کرد.

او افزود: از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده درهفته میراث‌فرهنگی می‌توان به برگزاری نمایشگاه گچبری‌ها و یافته‌ها شهر تاریخی سیمره در موزه باستان‌شناسی دره‌شهر، نمایشگاه یافته‌های علمی پژوهشی در موزه فلاحتی موزه تاریخ کشاورزی (کاخ فلاحتی)، برگزاری نشست تخصصی با حضور اساتید، صاحب‌نظران و انجمن‌های مردم نهاد با موضوع میراث ناملموس و رونمایی از کتاب میراث ماندگار (تالیف رائد ناصری‌فر و فرزاد شریفی) و اطلس باستان‌شناسی (حبیب‌الله محمودیان) اشاره کرد.

شریفی تصریح کرد: همچنین به‌مناسبت هفته میراث‌فرهنگی نشستی با حضور انجمن‌های میراث‌فرهنگی، نیروی انتظامی، یگان حفاظت و ادارات ذی‌ربط برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام با اشاره به پاک‌سازی شهر تاریخی سیمره و دیگر بناهای تاریخی شهرستان دره‌شهر با همکاری انجمن‌های میراث‌فرهنگی و محیط‌ زیست بیان کرد: به‌مناسبت حفظ ارزش‌های میراث دفاع مقدس و سالروز آزادسازی خرمشهر بازدید از موزه دفاع مقدس و رونمایی از یادمان‌های دفاع مقدس ثبت شده در فهرست آثار ملی موزه دفاع مقدس در محل این موزه انجام می‌شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار