حال و با گذشت چند هفته از تذکر استاندار استان،با گشتی کوتاه در مناطقی از استان بخصوص اطراف شهر ایلام و مبادی ورودی و خروجی شهر نه تنها خبری از جاذبه های شهری وجود ندارد بلکه تنهاچیزی که به چشم می خورد کشتار و ذبح غیر مجاز دام و ریختن فضولات و خونابه ناشی از ذبح دام آن هم در شرایط کاملا" غیر بهداشتی است.
کد خبر: ۱۱۰۴۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰ 13 May 2023

تابناک ایلام؛ سعید صیدیوسفی*::ماه گذشته بود که استاندار ایلام در جلسه ساماندهی کشتار غیر مجاز دام در کشتارگاه دام ایلام تاکید داشتند که در بحث سلامت و بهداشت مردم با هیچ مدیری تعارف نداشته و بهداشت و سلامت شهروندان استان را خط قرمز خود اعلام کردند.

متعاقب جلسه مذکور، استاندار محترم فرصتی به مدیران دخیل در حوزه بهداشت از جمله مدیر کل دامپزشکی دادند تا نسبت به جمع آوری کشتار غیر مجاز دام که به تعبیر ایشان نوعی توهین به فرهنگ استان هست اقدام نمایند.

حال و با گذشت چند هفته از تذکر استاندار استان،با گشتی کوتاه در مناطقی از استان بخصوص اطراف شهر ایلام و مبادی ورودی و خروجی شهر نه تنها خبری از جاذبه های شهری وجود ندارد بلکه تنهاچیزی که به چشم می خورد کشتار و ذبح غیر مجاز دام و ریختن فضولات و خونابه ناشی از ذبح دام آن هم در شرایط کاملا" غیر بهداشتی است که این امر با توجه به شروع فصل گرما و تجمع حشرات و جوندگان در این مناطق خطر شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام را فراهم خواهد کرد.

جا دارد از جناب دکتر احمدی مدیر کل دامپزشکی استان سوال شود که آیا ایشان این حجم از کشتار غیر مجاز دام را نمی بینند؟

آیا ایشان بعنوان یک دامپزشک،خطر شیوع گسترده بیماری های عفونی و واگیر ومشترک بین انسان و دام را حس نمی کنند؟ البته با این شیوه مدیریت ساکن و پشت میزنشینی که ایشان در پیش گرفته و عدم حضور میدانی،نباید هم احساس خطر بکنند.

از تبعات کشتار غیر مجاز دام در معابر،می توان به انتشار بیماریهای عفونی باکتریایی و انگلی مانند انواع کیست های انگلی،بیماری تب کریمه کنگو یا تب خونریزی دهنده،تب مالت،شاربن،تجمع حشرات و جوندگان و حیوانات ولگرد که همه از مصادیق تهدید علیه بهداشت عمومی هستند، اشاره کرد.

جا دارد استاندار محترم که در بیانات خود بهداشت شهروندان را خط قرمز اعلام کرده بودند از مدیر کل دامپزشکی استان سوال کنند تاکنون در راستای جلوگیری از کشتار غیر مجاز دام در استان چه اقداماتی انجام
داده اند.

کارشناس دامپزشکی*

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۲
ناشناس
|
Turkey
|
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
وقتی تمام نیروهای باسواد و نخبه دامپزشکی به صرف امضائ به ناکارآمدی ایشان به حاشیه کشانده شده اند انتظار دارید ایشان با کدام بدنه کارشناسی به جنگ کشتار غیرمجاز برود
وقتی که پست های کلیدی اداره مل بدست یک عده بیسواد سهنیه ای افتاده که از خارج از بدنه دامپزشکی و فقط به صرف گرفتن اضافه کار و تسری فول به این اداره تحمیل شده اند پس نباید انتظار داشت احمدی که خود نیز حاصل انتصاب محفلی و رانتی ستاد رییسی و استاندار میباشد بتواند در این راستا به موفقیت دست یابد.
حناب استاندار دامپزشکی را دریابید که وضعیت نابسامانی دارد
پاسخ ها
حکیم
| Turkey |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
استاندار کجا بود، از استاندار برا دامپزشکی آبی گرم نمیشه
استاندار نمیاد بگه من اشتباه کردم
البته استاندار و همه مدیران دولت کار و کرامت اشتباهی مدیر شدن
آه و افسوس بحال مردم
خدا ازتون نگذره
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
مدیر کل دامپزشکی استان از مدیریت فقط استفاده شخصی از بیت المال را بلد هستند.خرید اسپلیت برای اتاق مدیر و لم دادن به صندلی مدیریت زیر باد کولر گازی.البته یه لفظ جهادی نیز به آن اضافه میکنند.حالشو ببر جناب مدیر.
شهروند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
متاسفانه برخی مدیران از جمله مدیر کل منتصب .... دامپزشکی با قایم شدن در پشت واژه های مقدس همچون جهادی و ..... الفبای مدیریت را ندانسته و کارامدی خاصی در حوزه وظیفه خود نداشته و برای فرار از پاسخگویی در مقابل شهروندان ، مدعی العموم و مقامات بالاتر به دنبال همان ادبیات به ظاهر جهادی و مقدس رفته و سلامت شهروندان را چنین آشکار به خطر می اندازند. با توجه به تعطیلی کشتارگاه و نبود حتی یک لاشه کشتار مجاز در مرکز استان جا دارد دادستان محترم به عنوان مدعی العموم وارد عمل شده و واژه مهجور پاسخگویی را از ایشان جویا شود
همکار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
مدیرکل به ظاهر انقلابی دامپزشکی ظاهراً دامپزشکی رابا شورای آردو نان واداره غله اشتباه گرفته بجای اینکه درمورد موضوعات دامپزشکی از جمله کشتار غیرمجاز وبیماریهای دام جلسه بزاره، در کارخانه آردایلام درموردسبوس جلسه میگذاره
پاسخ ها
حکیم
| Turkey |
۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
هنوز نمیدونه تخم مرغ در حوزه نظارتی کی هست ،آرد و سبوس خو ی کم دورتره
بدا بحال مردم
مدیر حوزه استاندار کجایی ،دقیقا کجایی
مطالبه گر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
وقتی مدیر کل دروغگو وریاکار دامپزشکی در جلسات و مصاحبه هایش به صراحت میگوید علاوه برکشتار غیرمجاز دام ،خطر وجود لاشه حرام هم هست ولی در عمل چسبیده به میز و صندلی وبه تشکیل چندجلسه بی ارزش بسنده می‌کند انتظار دارید با این تیم ضعیف کشتار غیرمجاز جمع شود.
بنیاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴
از کسی که ۳ بار در مصاحبه مردود می شود و نهایتا با فشار استاندار و ستاد رئیسی به دامپزشکی تحمیل می شود انتظاری بیش از این نیست ، کسی که فکر می کند نظارت بهداشتی بر کالباس و سوسیس وظیفه دامپزشکی و نظارت بر تخم مرغ نیست به نظرتون فرق لاشه کشتار شده مجاز و غیر مجاز را می داند؟؟
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
آن شالله درسفرآتی ریاست‌جمهوری به ایلام مدیران نالایق وبه ظاهرانقلابی عزل وبرکنارخواهندشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸
مدیران تا زمانی از جنس مردم نشوند و با مردم زندگی نکنند هیچ مشکلی درست نمی شود.. دامپزشکی مدیران 14 سال برخی. برخی 15 سال. در شهرستان ها 18 سال ریاست کرده اند دولت ها عوض شدند ولی دامپزشکی مدیران ماندند..
یک مدیر تا مردمی و متواضع و نباشد و فقط با افراد صاحب مقام و سرمایه دار بگردد هیچ فایده ای نخواهد داشت...
کدام دامپزشک در اداره دامپزشکی شاخصه های مدیریتی را دارد و بدون نفوذ می تواند مدیر شود و سالها مدیریت کند؟؟؟
کارشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
شنیده ها حکایت از استعفا ویا ترک پست معاون اجاره ای توسعه مدیریت و منابع انسانی دامپزشکی استان وپی بردن به ریاکاری ودروغ پردازی مدیرکل به ظاهر انقلابی دامپزشکی دارد،بنده خدا ازاون ور مانده واز این ور رانده
میزبان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱
بعد از رفتن معاون اجاره ای توسعه ، انشاالله خانم حراست نیز عاقلی کرده و قبل از شکراب شدن رابطه اش با مدیر کل ریا کار مثلا جهادی ، خودش استعفا داده و به محل کار سابق یعنی کانون فکری کودکان و نوجوانان باز خواهد گشت
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار