رییس کل دادگستری ایلام ؛
رییس کل دادگستری ایلام بیان داشت :طی یکسال گذشته ۱۳۲ هزار و ۳۲۰ پرونده نیز در استان تشکیل شد که با تلاش مجموعه نیروهای قضایی و اداری دادگستری ایلام ۱۴۲ هزار و ۴۱۰ پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت.
کد خبر: ۱۱۰۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳ 08 May 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ عمران علی محمدی افزود : مجموعه قضایی استان نه تنها پرونده های ورودی سال گذشته را تعیین تکلیف کرده است، بلکه ۹ هزار و ۹۰ پرونده بجای مانده از سال گذشته را نیز بررسی و مختومه شده است.

وی گفت : هم اکنون تنها ۱۲ هزار پرونده در محاکم قضایی وجود دارد که نشان می دهد ۵۱ درصد پرونده های سالیان قبل منجر به صدور رای شده است.

علی محمدی  از اعزام کادر قضایی استان به ۳۵ نقطه محروم همچون شهرستان های هلیلان ، دهلران و چوار برای ارایه خدمات رایگان خبر داد و گفت: بیش از یک هزار خدمت قضایی برای متقاضیان انجام گرفت که نشان دهنده عزم جهادی دادگستری استان برای رسیدگی به نیازهای افراد محروم جامعه است.

وی بیان کرد : ابتدای سال گذشته هشت هزار پرونده معوق در دادگستری ایلام موجود بود که با تلاش صورت گرفته این تعداد ۳۷ درصد کاهش یافته و به پنج هزار و ۵۰ مورد رسیده است.

وی ادامه داد : 615 مورد بازدید از زندان های استان در سال گذشته انجام گرفت و با استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای انقلابی زمینه آزادی ۶۷۴ نفر فراهم شد.

۳علی محمدی گفت : 350  مستحدثه پارسال رفع تصرف شد که از مهم ترین آنها هفت هکتار از اراضی رضاآباد مهران و ۳۰ هکتار از اراضی اطراف شهر ایلام بود.

رییس کل دادگستری ایلام خاطرنشان کرد : پارسال ۲۳ شعبه غیر متعارف در استان وجود داشت که این تعداد هم اکنون به صفر رسیده است و در کنار کمیت پرونده ها موضوع اتقان آرا نیز به شدت مورد توجه قرار گرفته تا نتیجه و خروجی احکام برقراری هرچه بیشتر عدالت در محاکم باشد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار