مدیر فرودگاه شهدای ایلام از برقراری چهار پرواز شرکت هواپیمایی قشم ایر در فرودگاه شهدای این شهر خبر داد.
کد خبر: ۱۱۰۳۹۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳ 07 May 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ جواد یگانه  اظهار کرد: باتوجه به موافقت سازمان هواپیمایی کشور پرواز قشم ایر (وابسته به وزارت نفت) به خطوط هوایی ایلام تهران افزوده شد.

وی افزود: این شرکت اولین پرواز خود را از روز چهارشنبه هفته جاری در ایلام آغاز می کند.

یگانه ادامه داد: پرواز قشم ایر ۲ بار در هفته و طی روزهای شنبه و چهارشنبه و چهار سورتی در هفته خواهد بود.

وی یادآور شد: با فعالیت این ایرلاین تعداد پروازهای ایلام تهران به ۱۷ مورد افزوده می شود.

به گزارش ایرنا، طی ماه های گذشته خط هوایی زاگرس بنا به دلایل مختلف فعالیت خود در ایلام را متوقف کرد که این موضوع مشکلاتی برای مسافران این فرودگاه ایجاد شد.

فرودگاه شهدای ایلام از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به ایلام در سال ۶۸ بود که برای خروج از بن بست ارتباطی و برون رفت استان از محرومیت به دستور رهبری ساخت این فرودگاه در دستور کار قرار گرفت و سال ۷۵ با اتمام پروژه، باند این فرودگاه با حضور رییس جمهور وقت آماده پذیرش ناوگان هواپیمایی مسافربری شد.

ترمینال بین المللی این فرودگاه نیز با پیشرفت فیزیکی کامل تکمیل شده و در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد.

استان ایلام در کنار مرز مهران، باتوجه به موقعیت خاص جغرافیایی، تاریخی و طبیعی خود می تواند به یک قطب گردشگری و توریستی بکر در کشور تبدیل شود که تقویت این حوزه درآمدزا مستلزم وجود زیرساخت ها از جمله مسیرهای دسترسی است که یکی از این زیرساخت های حمل و نقل را فرودگاه و خطوط هوایی تشکیل می دهد که باید توسعه این بخش مهم از زیرساخت های ارتباطی بیش از پیش مورد توجه مسوولان ارشد کشور قرار بگیرد.

هم اکنون به طور میانگین در طول روز ۲ پرواز شامل چهار سورتی در فرودگاه شهدای ایلام انجام می گیرد که این تعداد پرواز باید در طول روز حداقل به سه یا چهار پرواز افزایش یابد تا بخشی از نیاز حمل و نقل هوایی استان تامین شود./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار