مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام گفت: سه هزار و ۳۲۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط دریافت مسکن در استان، آورده اولیه را در طرح نهضت ملی مسکن واریز کردند.
کد خبر: ۱۱۰۳۷۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۸ 06 May 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ فرشاد دوستی  اظهار داشت: برنامه تولید مسکن درچشم انداز چهار ساله استان ایلام ۳۲ هزار و ۶۰۱ واحد تعریف شده که احداث ۱۲ هزار و ۸۹۹ واحد از این میزان به طور مستقیم توسط راه و شهرسازی استان به انجام خواهد رسید و مابقی آن از طریق تولید مسکن در محلات هدف (بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی) ، مسکن روستایی، مسکن استیجاری و تولید مسکن بخش خصوصی احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۴۱ هزار و ۸۹۱ نفر  برای نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کرده اند، افزود: از این تعداد تا کنون هشت هزار نفر تایید نهایی شده اند.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام تعداد افرادی که تا کنون ۴۰ میلیون تومان و بیشتر سهم آورده را واریز کرده اند را سه هزار و ۳۲۰ مورد عنوان کرد و یادآور شد: تعداد ۲ هزار و ۹۷۴ متقاضی نیز مبلغ ۴۰ میلیون تومان به بالا را واریز کرده اند.

دوستی تاکید کرد: ۱۱ هزار و ۳۵ نفر از متقاضیان تایید اولیه انجام شده و تعداد ۲ هزار و ۱۵۳ نفر نیز در انتظار تایید استعلام هستند.

وی با اشاره به اینکه اکثر متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن مربوط به مرکز استان است، گفت: انعقاد تفاهمنامه احداث هفت هزار و ۳۴۰ واحد را با کارگزاری مختلف از جمله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به انجام رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۵۳۱ واحد هم اکنون با پیشرفت فیزیکی مناسب در حال احداث هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام تکمیل به موقع آورده اولیه و سایر اقساط آورده از طرف واجدین شرایط را شرط انتخاب پروژه نهضت ملی مسکن از قبیل انتخاب بلوک ساختمانی، طبقه، واحد و پارکینگ دانست و افزود: اشخاصی که آورده های خود را به موقع پرداخت کنند نسبت به سایر اشخاص از اولویت برای انتخاب شرایط واحد خود برخوردار خواهند شد.

دوستی در مورد ساکنین خانه های واقع در بافت های فرسوده استان نیز بیان کرد: این اشخاص می توانند جهت نوسازی خانه های خود از تسهیلات و تخفیفات درنظرگرفته شده در این زمینه استفاده کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار