مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت: پنج هزار و ۷۴۰ مجوز فعالیت در حوزه مشاغل خانگی سال گذشته برای متقاضیان در شهرستان های مختلف این استان صادر شد.
کد خبر: ۱۱۰۰۱۶۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴ 11 April 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالدین الیاسی  اظهار کرد: سیاست های حمایتی از مشاغل خانگی و خرد امروزه در کشورهای مختلف دنیا با توجه به زودبازده بودن و نیاز به سرمایه گذاری کمتر، دنبال می شود، این رویکرد در کشورمان نیز بویژه در دهه ۸۰ مورد توجه قرار گرفته و با توسعه اینترنت و شبکه های اجتماعی فعالان این عرصه توانسته اند، مصولات خود را به فروش برسانند.

وی افزود: اهمیت توسعه مشاغل خانگی همچنین با توجه به اهداف اقتصاد مقاومتی می تواند در درآمدزایی و کمک به اقتصاد خانواده ها تاثیر چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام یادآور شد: این موضوع در استان نیز طی سال های اخیر پیگیری شده و دولت نیز حمایت های ویژه ای از فعالان این عرصه می کند، سال گذشته مجوز فعالیت برای پنج هزار و ۷۴۰ مورد مشاغل خانگی اعم از ثبت محور و مجوز محور در استان صادر شد.

الیاسی تاکید کرد: یک هزار و ۷۶۹ مورد از این تعداد پارسال موفق به دریافت تسهیلات شدند که مبلغ پرداختی به آنان ۷۴۰ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: تعداد اشتغال های ایجاد شده در حوزه مشاغل خانگی استان ایلام در سال گذشته نیز یک هزار و ۷۶۹ نفر بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام برگزاری مستمر نشست های شورای عالی اشتغال را در هماهنگی بین دستگاه های مسوول این حوزه مثمرثمر دانست و گفت: سال گذشته هفت جلسه این شورا برگزار شد.

الیاسی همچنین از برگزاری ۷۷ مورد گشت مشترک با همراهی سایر دستگاه های نظارتی در سال گذشته خبر داد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار