مدیرکل امور مالیاتی ایلام خبر داد؛
مدیرکل امور مالیاتی ایلام از رشد ۲۷۴ درصدی توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده استان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۹۸۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۴ 09 April 2023

به گزارش تابناک ایلام، غلامرضا جنتی روز شنبه با اعلام این خبر گفت: طی ۱۲ ماهه سال گذشته بیش از ۲۰۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده برای توسعه شهرها و روستاهای استان توزیع شده در حالی که این عدد سال ۱۴۰۰ مبلغ ۷۴ میلیارد تومان بوده است.

جنتی افزود: از این محل ۱۱۵ میلیارد تومان به شهرداری ها، ۴۵ میلیارد تومان به دهیاری ها، ۱۶ میلیارد تومان به امور عشایری، چهار میلیارد تومان به روستاهای فاقد دهیاری و پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به ورزش و جوانان استان پرداخت شده و ۱۸ میلیارد تومان مربوط به ۱۰ درصد ماده ۳۹ سهم وزارت کشور (سازمان شهرداری ‌ها و دهیاری ها) بوده است.

وی توضیح داد: مالیات وصول شده استان تماماً به خزانه کشور واریز می شود و مطابق با قانون برنامه و بودجه صرف امور جاری، دفاعی و امنیتی، آموزشی، بهداشتی، درمانی و عمرانی مثل ساخت سد، پارک، جاده و ... می شود.

به علاوه سازمان امور مالیاتی بر اساس برنامه های توسعه ای کشور و قوانین مالیاتی، عوارض موضوع ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده را جهت توسعه و امور عمرانی به حساب شهرداری ها و دهیاری های استان واریز می کند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار