رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام,
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ایلام بیان داشت : مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با ادبیات و ساختاری جدید برای معرفی، فروش و رونق صنایع‌دستی و سوغات‌دستی استان در قالب نمایشگاه به معرض دید گردشگران نوروزی و مردم داده و سبک جدیدی از دیپلماسی فرهنگی را معرفی کرده است.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 30 March 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ دوست محمدی افزود :  اثرات این اقدام در واقع یک انقلاب و جهاد فرهنگی توسط اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است و برپایی نمایشگاه‌ها به تدریج و در درازمدت خود را نشان می‌دهد.

وی گفت :  نگاه به ایلام نباید معطوف به نفت، گاز و مرز مهران باشد بلکه در کنار این ظرفیت‌ها باید پتناسیل صنایع‌دستی، جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌محلی استان نیز در سطح کشور معرفی و شناخته شود.

دوست محمدی ادامه داد : در بخش صنایع‌دستی و سوغات‌دستی باید تعداد نمایشگاه‌ها افزایش یابد و هنرمندان صنعتگر امکان حضور در تعداد بیشتری از نمایشگاه‌های داخل و خارج استان و حتی کشور داشته باشند.

وی مطرح کرد : خواسته اصلی هنرمندان صنعتگر دغدغه فروش، ایجاد نمایشگاه دائمی، تامین مواد خام ارزان قیمت، حضور در نمایشگاه‌های داخل و خارج استان و خرید تضمینی محصولات تولیدی هنرمندان از سوی موسسات مالی، ادارت یا بانک‌ها به صورت سوغات و حمایت از هنرتولید صنعتگران است.

دوست محمدی  از مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام خواست ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی و سوغات‌محلی را در قالب یک طرح به مدیریت و برنامه‌ریزی ارائه دهد و امسال باتوجه به آگاهی از خواسته‌های هنرمندان صنعتگر حاضر در این نمایشگاه، با نگاه بازتری طرح‌ها و پروژه‌ها مورد مطالعه و تزریق اعتبار قرار می‌گیرد و تعامل با مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تسهیل خواهد شد./ع

 

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار