جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام :
جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: با تلاش و پیگیری کارشناسان پلیس فتا شهرستان دهلران18میلیاردریال وجوه به سرقت رفته اینترنتی توسط مجرمان سایبری در سال1401 به مالباختگان عودت داده شد.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰ 30 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سرهنگ  حسین نجفی جانشین فرماندهی انتظامی استان ایلام بیان داشت: برابر رصد و پایش فضای مجازی، کلاهبرداری رایانه ای و برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب شهروندان از بیشترین جرائم درحال حاضر است وباید توجه داشت بیشتر شاکیان پرونده، با عدم رعایت و بی توجهی به نکات امنیتی و  نگهداری اطلاعات مالی و خصوصی که بارها از طریق رسانه های مختلف اطلاع رسانی شده است، فرصت مناسب را در اختیار مجرمان قرار داده‌اند.

وی افزود: کلاهبرداران سایبری با سوءاستفاده از شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی و همچنین سایت های واسطه گر داخلی با درج آگهی های غیر واقعی و تعیین قیمت های عمدتاً پایین‌تر از عرف در بازار با ترفندهای فریب کارانه و جلب اعتماد مشتریان با دریافت کل مبلغ کالا و یا دریافت مبلغی به عنوان بیعانه اقدام به کلاهبرداری کرده و پس از اطمینان از واریز وجوهات دیگر پاسخگوی تعهدات خود نیستند.

 جانشین فرماندهی انتظامی ایلام با اشاره به کشف وعودت 18 میلیارد ریال از وجوه به سرقت رفته مالباختگان اینترنتی توسط مجرمان سایبری، تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با بهره‌گیری از دانش فنی و تلاش شبانه روزی در سایه همکاری و تعامل  خوب دستگاه  قضایی در سال گذشته موفق به کشف بیش از 98 درصدجرایم سایبری در شهرستان دهلران شده اند.

وی بیان کرد: از شهروندان درخواست داریم در هنگام خرید حداقل امکان از گزینه پرداخت هزینه درب منزل استفاده کنند، داشتن دنبال کننده بالا، داشتن صفحه اینستاگرامی فعال، فاکتور فروش، رسید پستی نیز قابل اعتماد نیست، پس هوشیار باشید به هیچ وجه اطلاعات حساب بانکی و کاربری خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

سرهنگ نجفی در پایان گفت: به شهروندان توصیه می شود در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق شماره 09368به صورت شبانه روزی با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار