دادستان مرکز ایلام جزئیات پرونده اتهامی در خصوص اعضای شورای شهر ایلام که اخیرا توسط فارس منتشر شده بود را اعلام کرد.
کد خبر: ۱۰۹۸۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶ 30 March 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالوهاب بخشنده گفت: یک پرونده اتهامی درخصوص اعضای شورای شهر ایلام مطرح شده که بحث تشکیل موسسه خیریه و جمع آوری مبالغی از آن طریق است که این مبالغ برای اهداف خاص بوده یا صرف امور خیریه شده که تحقیقات در این زمینه ادامه دارد.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعات، ادعای تخلف در کمیسیون ماده «۱۰۰» درباره حداقل و حداکثر تخفیفات عنوان شده که آیا نفوذی اعمال شده یا رشوه گرفته‌اند این مسئله در حد اتهام بوده و هنوز ثابت نشده و پرونده در مرحله تحقیق است.

دادستان مرکز استان با اشاره به محرمانه بودن تحقیقات این پرونده گفت: هر شخصی ادعایی مبنی بر فساد کلان در شهرداری داشته مدارک و اسناد یا لااقل قرائنی ارائه دهد تا دستگاه قضایی ورود کرده و در این زمینه با کسی مماشاتی نخواهیم داشت.

وی یادآور شد: دو عضو شورای شهر ایلام در فضای مجازی بدون هیچگونه اطلاعات قضایی مصاحبه می‌کنند و مطلع نبوده‌اند که تحقیقات در مرحله دادستانی، مقدماتی و محرمانه بوده زیرا در صورت افشا دلائل و قرائن از بین می‌رود لذا با توجه به اینکه هنوز اتهام علیه کسی اثبات نشده اقدام این اعضا تهمت بوده و آن اشخاصی که از طرف اعضا مورد اتهام قرار گرفته‌اند حق شکایت برای آنها محفوظ است.

بخشنده تصریح کرد: اکنون پرونده در مرحله مقدماتی بوده و واکنش این دو عضو مصداق بارز تشویش اذهان عمومی با اهداف خاص همچنین دخالت در امر قضا بوده که قانونگذار مجازاتی در این زمینه مشخص کرده که قطعا با چنین افرادی برخورد قانونی و قاطعی صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه این دو عضو شورای شهر جزء متهمان اصلی پرونده بوده در جهت منحرف کردن تحقیقات و فشار به بازپرس پرونده چنین مطالبی بیان کرده‌اند.

دادستان مرکز استان درباره این پرونده توضیح داد: در دستگاه قضا نوع و شرایط پرونده‌های مفاسد کلان مشخص شده اما پرونده و اتهامات شورای شهر که برخی اعضا بعنوان فساد بزرگ از آن نام می‌برند فساد کلان نبوده اما دادستانی برای این موضوع از ظرفیت ضابط ویژه سازمان اطلاعات سپاه استان استفاده کرده و تحقیقات در حال انجام بوده ولی تاکنون برای این پرونده صدور قرار صادر نشده است.

وی بیان داشت: این دو عضو بعنوان نمایندگان شورای شهر این مطالب را عنوان کرده‌اند لااقل پیش از هرگونه صحبت و مصاحبه با افرادی که در این زمینه صاحب نظر و دارای اطلاعات قانونی هستند مشورت کنند.

بخشنده تاکید کرد: بیشتر اعضای شورا بعنوان متهم یا مطلع جهت ارائه توضیحات احضار شده‌اند و اگر اعضا مدارک محکمی در اختیار دارند به دادستانی ارائه دهند نه مدارکی که ارزش قضایی نداشته باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه دارم به افرادی که در فضای مجازی فعالیت می‌کنند به دلیل عدم آگاهی از روند قانونی مراحل قضایی درباره موضوعات مطرح شده اظهارنظر نکنند./ع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
امیدوارم با مفسدین اقتصادی برخورد قابل قبول و عبرت اموزی شود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
بودجه شهرداری‌ها باید با نظارت دقیق تری هزینه شود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار