معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام؛
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام بر آشکارسازی نقاط حادثه خیز، ایمن‌سازی راهها، احیای خط کشی محورهای مواصلاتی تاکید کرد و گفت: مسیر دره شهر - پلدختر ایمن سازی شود.
کد خبر: ۱۰۹۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰ 28 March 2023

به گزارش تابناک ایلام، سعید هژبری روز دوشنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دره شهر با اشاره به نقش فراجا، بویژه پلیس راهور در برقراری نظم و امنیت و کاهش حوادث و تلفات رانندگی در کنار سایر دستگاه‌ها گفت: نیروهای پلیس راه در این ایام حضور بسیار فعال دارند که باید این حضور فعال تا پایان تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش های مجموعه نیروهای مستقر در محورهای مواصلاتی برای پایش و نظارت، بیان داشت: پلیس راه و سایر دستگاه های ذیربط تدابیر لازم را برای آشکارسازی نقاط حادثه خیز، ایمن‌سازی راهها ،احیای خط کشی محورهای مواصلاتی، به ویژه محورهای منتهی به تفرجگاهها اتخاذ کنند.

هژبری تاکید کرد: نصب چراغ گردان سیار در برخی محورها، ترمیم و مرمت حفره‌های موجود در جاده‌ها و رفع نواقص دوربین‌های سرعت سنج جاده‌ای توسط اداره کل راهداری حمل و نقل جاده ای در دستور کار قرار گیرد.

وی به مناطق پرتردد و دارای تفرجگاه‌ها از جمله تنگه رازیانه و شهرک ولی عصر و دربند شهرستان بدره و کبیرکوه و پارک سراب دره شهر اشاره کرد و خواستار تمهیدات لازم برای نظارت و کنترل بیشتر و حضور پلیس راهور در این مناطق شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام بر کاهش سرعت مجاز طی ایام تعطیلات نوروزی در محورهای مواصلاتی این استان تاکید کرد و گفت: با هدف کاستن آمار حوادث رانندگی، آشکار سازی و آرام سازی در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: عامل اصلی تصادفات در این ایام عدم رعایت سرعت رانندگان بوده که با اجرای طرح کاهش سرعت، تلفات جانی و خسارت های مالی در استان کاهش می یابد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ایمن سازی مسیر دره شهر- پلدختر پس از پایان بارش ها تاکید کرد و گفت: چنانچه پیمانکار این پروژه در عملیات اجرایی تعلل نماید سریعا خلع ید می شود چراکه این محور یکی از محورهای پرتردد است.

معاون استاندار ایلام اعلام کرد: ۶ دستگاه خودرو ویژه کمک به پلیس راه در مسیرهای شهرستان دره‌شهر جهت کنترل ترافیک، کاهش سرعت و برخورد با رانندگان متخلف فعال شده و این تیم ها تا ساعت ۲۰ شب در محورهای مذکور حضور دارند.

هژبری بیشترین تلفات جانی را موتورسواران اعلام کرد و ضمن تاکید بر تشدید نظارت ها در محورهای مواصلاتی برون شهری و درون شهری خواستار برخورد جدی با موتورسواران متخلف در سطح استان شد./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار