امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه دشمن در جنگ ترکیبی به دنبال مایوس کردن مردم و جوانان است، گفت: حضور مردم در صحنه های اقتصادی همانند دوران دفاع مقدس مشکل گشا است.
کد خبر: ۱۰۹۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹ 24 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار، روز جمعه در خطبه های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) این شهر، با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقم معظم رهبری با عنوان مهار تورم و رشد تولید، اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که مهار تورم متوقف بر افزایش تولید است، افزایش تولید در دست مردم است و این رویکردی جدید برای رفع مشکل اقتصادی است.

وی افزود: همانطور که مردم در همه صحنه ها از جمله در انقلاب اسلامی، در دفاع مقدس، در مسائل سیاسی مشکل گشا بودند و نقش مردم یک نقش بی بدیل بوده و هست، امروز هم در عرصه اقتصادی مردم نقشی بسیار مهم دارند، مقام معظم رهبری همواره بر نقش مردم تاکید داشته و دارند، ایشان تاکید کردند که نقش دولت به عنوان کنترل کننده و ناظر باید باشد اما به عنوان اینکه خودش تولید کننده باشد با بخش خصوص رقابت داشته باشد را نفی کردند.

امام جمعه ایلام گفت: ما کشوری توانمند هستیم و قدرت دستیابی به دانش هسته ای پیدا کرده ایم، در اوج تحریم ها، قدرت تولید موشک بالتسیک نقطه زن را پیدا کرده ایم، از نظر دفاعی به جایی رسیده ایم که قدرت تهاجم را از دشمن گرفته ایم و در موقعیتی قرار گرفته ایم که مشتری جهانی برای تولیدات دفاعی داریم.

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: پیشرفت علمی ما در جهان بی نظیر است، چگونه نمی توانیم یک خودروی در شان ملت تولید کنیم، می توانیم ولی مافیاهایی که صنعت خودروسازی را محاصره کرده اند، این مشکل را برای کشور ایجاد کرده اند با گرانترین قیمت به مردم خودرو می فروشنددر حالی که کیفیت مطلوب را هم ندارند و اینها مانع از ورود کسانی که خودرو با کیفیت خیلی خوب تولید کرده ند نیز شده اند.

وی با بیان اینکه راهکار حل این مشکلات را رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه دادند که زمینه ورود مردم فراهم شود، ابراز کرد: در استان ما نیاز به جذب سرمایه گذار و میدان دادن به سرمایه گذران دلسوزی که می خواهند کار کنند، داریم و باید موانع برداشته شود.

امام جمعه ایلام گفت: وقتی سرمایه گذاری مراجعه می کند مجبور می شود استان را ترک کند، جایی که به سرمایه گذار واگذار می شود باید آب، برق و جاده آماده باشد و هزینه اضافه برای سرمایه گذار نداشته باشد، تنگ نظری و زیاده خواهی غیر کارشناسانه برخی از مسئولان تصمیم ساز در استان یکی از موانع سرمایه گذاری است و این اعمال نفوذ موجب تاخیر در طرح ها و یا انجام نشدن طرح ها می شود و برخی کارمندان خودشان که باید تسهیل ساز باشند و خودشان مانع می شوند.

حجت الاسلام کریمی تبار تصریح کرد: تحول از نگاه ملی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است که حرکت تحولی بر طرف کردن نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت است و طبیعتا تلاش دشمن برای زدودن نقاط قوت جامعه است و شدیدا مقابله می کند که این نقاط قوت که عامل پیشرفت ما است را ضعیف کند.

وی با تاکید بر اینکه کاهش تصدی گری دولت، مقابله با اسراف و تجمل گرایی در جامعه مورد تاکید مقام معظم رهبری است، ابراز کرد: بیانات رهبر فرزانه انقلاب، نیاز به تبیین و اجرایی کردن دارد، نقش اصحاب رسانه، بزرگان، اساتید دانشگاه، صدا و سیما و طلاب بسیار مهم است اگر به این سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی، عمل کنیم یقینا تحول بزرگی در کشور ایجاد و با اشتغالزایی مشکل بیکاری برطرف می شود.

خطیب نماز جمعه ایلام افزود: دشمن در جنگ ترکیبی به دنیال مایوس کردن مردم و جوانان است، کشور ما توانمند و قدرتمند است همان طور که در عرصه های مختلف توانسته ایم بر دشمن غلبه کنیم، می شود تورم را کنترل کرد و رشد اقتصادی ما به جایی برسد بیکاری در جامعه وجود نداشته باشد.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در این ماه مبارک، به خانواده بپردازیم و در استان تلاش شود که حداقل هزار جلسه قرآنی در منازل داشته باشیم، خانواده های معزز شهدا و خیرین و هر کسی که توان دارد این مجلس را برگزار کند، کلاس تفسیر قرآن برگزار و گسترش داده شود.

وی افزود: کسانی که روزه نیستند به هر دلیل روزه نگرفته اند و معذور هستند، بدانند که تظاهر به روزه خواری ممنوع است و حرمت ماه رمضان باید حفظ شود، ظاهر جامعه اسلامی باید سالم باشد و کسی نمی خواهد روزه بگیرد، این پرده حیا را بین خود و خدای خود داشته باشد و همین اندازه ابراز بندگی موجب بخشاش او شود.

حجت الاسلام کریمی تبا با تاکید بر لزوم رعایت عفاف و حجاب، گفت: یکی از نقاط قوت جامعه ما حجاب و عفاف بوده است و دشمن تلاش کرده است که این نقطه قوت را به ضعف تبدیل کند و به دنبال ضربه زدن به جامعه اسلامی است که با غیرت زدایی، جامعه را از مسیر درست خارج کند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه افتخار زن مسلمان این است که حجاب اسلامی دارد و الگوی او حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) و زنان پاکدامنی هستند که دست از عفت و حجاب برنداشتند، گفت: عمل ننگینی در انگلیسی که مدعی آزادی و حقوق بشر هستند روی داد، پیرمردی را که از مسجد خارج شده بود، آتش می زنند آنهایی که دم از حقوق بشر می زنند و ایران برای یک نفر که با مرگ طبیعی فوت کرد، می خواستند به آتش بکشند، این پیرمرد، صرفا جرمش این است که مسلمان است این مدعیان حقوق بشر خود حرمت انسان و حقوق بشر را رعایت نمی کنند.

وی در پایان با تذکر به آب و فاضلاب ابراز کرد: مصرف اضافی آب برای شهر ایلام ایجاد شده است و لازم است که مشکل را به طور اساسی حل کنند، در ماه مبارک رمضان در چندین محله قطعی آب وجود داشته است، مسئولان پای کار بیایند مشکل را حل کنند و فردا فصل گرما و اربعین حسینی است، چندین هزار نفر به جمعیت ایلام اضافه می شود، چرا بی تدبیری می کنند، مدیرکل آب و فاضلاب، آب منطقه ای و استاندار محترم و نمایندگان برای حل مشکل آب شهر ایلام را به طور اساسی پیگیری لازم را انجام دهند./م

برچسب ها: امام جمعه ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار