نماینده مردم ایلام در مجلس؛
نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ افزون بر ۲۰۰ همت (۲۰۰ هزار هزار میلیارد تومان) تسهیلات برای ازدواج جوانان و تامین کالای اساسی آنها در بودجه ۱۴۰۲ مصوب شد.
کد خبر: ۱۰۹۷۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸ 24 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ علی اکبر بسطامی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه و نوروزگاه قلعه والی شهر ایلام در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای مبحث اشتغال زایی و مشاغل خرد خانگی نیز بیش ۵۰ همت (۵۰ هزار هزار میلیارد تومان) در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این اعتبارات همزمان در راستای افزایش ازدواج جوانان و اشتغالزایی آنها و نیز تامین کالاهای اساسی زوجین از تولید کارخانجات داخلی است.

بسطامی ادامه داد: با این هدف هم تولید داخلی و اشتغال زایی رونق می گیرد و هم تسهیل در ازدواج جوانان و افزایش رواج ازدواج این قشر می شود.

وی در مورد معیشت اقشار ضعیف جامعه هم توضیح داد: در لایحه بودجه دولت حقوق دریافتی محرومان ۲۰ درصد افزایش داشت که این درصد در کمیته حقوق و دستمزد به ۴۰ درصد افزایش یافت و حداقل حقوق دریافتی گروه های خاص هم از هفت میلیون تومان به هفت میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

وی تاکید کرد: رونق تولید، اشتغال زایی، کمک به معیشت مردم، کنترل تورم از دغدغه های موکد مقام معظم رهبری است که در طول سال های گذشته و امسال حول این اهداف برای افق کاری مسوولان نامگذاری شده است.

به گفته بسطامی جهت گیری ها در بودجه ۱۴۰۲ به سمت کمک به معیشت مردم و رشد اقتصادی بود و حق گمرکی برای تولیدکنندکان و ورود مواد و تجهیزات اولیه مورد نیاز از چهار درصد به یک درصد کاهش یافت.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی افزود: تسهیلات بودجه ۱۴۰۲ در قالب تبصره های ۱۶ و ۱۸ ازدواج و اشتغال جوانان و مسکن لحاظ شده است./م

برچسب ها: بودجه 1402
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار