استاندار ایلام؛
استاندار ایلام گفت: نمایشگاه های صنایع دستی و سوغات محلی و نوروزگاه ها افزون بر اینکه مکانی مفرح و شاد برای مردم و گردشگران نوروزی هستند، هویت بومی و سنتی استان را نیز معرفی می کنند.
کد خبر: ۱۰۹۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹ 20 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا روز دوشنبه در آیین گشایش نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی ایلام در قلعه والی اظهار کرد: این اماکن سنت، فرهنگ و تاریخ مردم استان را در معرض دید گردشگران قرار می دهند.

وی افزود: تلاش های خوبی در زمینه با بازسازی محوطه شامل حوض، دیوار ورودی، نورپردازی و ایجاد فضای سبز قلعه والی شهر ایلام با متراژ ۲ هزار و ۳۰۰ متر با هدف ایجاد نشاط اجتماعی در دستور کار قرار گرفته است.

استاندار ایلام تاکید کرد: برای بازسازی این پروژه از محل مسوولیت های اجتماعی شرکت نفت به میزان ۱۰ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی نیز پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است‌.

بهرام نیا یادآور شد: تغییر و تحول صورت گرفته در این مدت منجر به فراهم کردن مکانی شاداب و با نشاط برای مردم شده است و از خدمات صورت گرفته در این مکان تقدیر می شود.

وی ادامه داد: برپایی این نمایشگاه ها با توجه به ورود مسافران نوروزی به استان بسیار ارزشمند است که از طریق آن سنت، فرهنگ، صنایع و تاریخ مردم استان در معرض نمایش گردشگردان قرار می گیرد تا با هویت مردم این استان آشنا شوند و با خاطره خوب از استان خارج شوند.

استاندار ایلام افزود: ایلام دارای آثار باستانی و تاریخی، مراکز مذهبی و فرهنگی زیادی است که با معرفی آنها به مسافران می‌توان هم از این فرصت برای شناساندن ظرفیت های استان استفاده کرد و هم تحولی در اقتصاد استان صورت گیرد.

بهرام نیا با بیان اینکه اماکن گردشگری استان ایلام آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی هستند، گفت: خدمات دهی به مسافران نوروزی تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان ایلام نیز گفت: برای نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۰ غرفه در نقاط مختلف استان دایر شده است.

فرزاد شریفی یادآور شد: برای اقامت مسافران نیز ۱۲۲ واحد اقامتی بومگردی، کمپ، هتل و خانه های استیجاری مهیا شده است.

وی ادامه داد: آیین های شاد بومی و محلی برای مسافران نوروزی در نوروزگاه ها برگزار می شود و در قلعه والی به عنوان هسته مرکزی برنامه های نوروزی استان ایلام، نیز از یکم تا هفتم فروردین ماه برنامه های نوروزی دایر است.

وی یادآور شد: همچنین در شهرستان های ایلام، سیروان، ملکشاهی، دره شهر، آبدانان، مهران و دهلران نوروزگاه برگزار شده و نمایشگاه های نوروزی صنایع دستی و سوغات محلی هم از اول تا سیزدهم فروردین فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیر ستاد خدمات سفرهای نوروزی اضافه کرد: همچنین در مناطق عملیاتی شرهانی و قلاویزان تئاتر با محتوای فرهنگی، مذهبی و دفاع مقدس اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، در این آیین با اهدای یک لوح تقدیر از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از تلاش های استاندار ایلام تجلیل شد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار