رییس پلیس امنیت اقتصادی ایلام؛
رییس پلیس امنیت اقتصادی ایلام گفت: امسال ۶۹۸ خودرو شوتی که اقدام به جابجایی کالاهای قاچاق در این استان می کردند، توقیف شده اند.
کد خبر: ۱۰۹۷۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷ 19 March 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ سرهنگ مهدی کیانی اظهار داشت: کالای قاچاق به مواردی گفته می شود که عوارض گمرکی آن پرداخت نشده و خودروهای شوتی نیز بطور معمول آنرا به شکل جزء حمل می کنند.

وی افزود: ۶۹۸ خودرو حامل کالای قاچاق امسال در استان ایلام توقیف شده اند که این تعداد در سال گذشته ۵۸۶ خودرو بوده است.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ایلام تاکید کرد: بیشتر خودروهای شوتی از مسیر هندیجان و ماهشهر کالاهای قاچاق را حمل و از طریق شهرستان دهلران وارد استان ایلام می کنند.

سرهنگ کیانی با اشاره به افزایش ۹ درصدی پرونده های قاچاق کالا در استان طی سال ۱۴۰۱ یادآور شد: پارسال ۹۳۲ پرونده در این خصوص تشکیل شد که در سال جاری به ۱۰۸۲ مورد افزایش یافته است.

وی اضافه کرد: امسال ۹۸۶ نفر در ارتباط با حمل کالای قاچاق در استان دستگیر شده اند ، درحالیکه این تعداد پارسال ۸۴۵ نفر بود که افزایش ۱۶ درصدی را نشان می دهد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی ایلام اظهار داشت: حجم بالایی از کالاهای قاچاق ورودی به استان هم اکنون از طریق خودروهای شوتی جابجا می شود که می توان گفت ۸۰ درصد کالاهای قاچاق را شامل می شود.

سرهنگ کیانی محدوده پل سیمره در شهرستان هلیلان را از مهم ترین مبادی ورودی کالا به استان برشمرد که میزان کشفیات کالای قاچاق نیز در این نقطه بالاست./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار