امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ایجاد بانک‌ اطلاعاتی و اطلس قرآنی در خصوص تعداد فعالان قرآنی استان در حوزه های مختلف مفسر، قاری، مربی، حافظ، موسسات و مراکز و دیگر بخش های مرتبط با قرآن و دامنه فعالیت این افراد ضروری است.
کد خبر: ۱۰۹۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۱ 19 March 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام والمسلیمن اله نور کریمی تبار در جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی اظهار داشت: مسوولان باید در حوزه فعالیت های قرآنی با جدیت برنامه ریزی و کار کنند و گروه های پژوهشی و اندیشه ورز در خصوص بررسی و مطالعه جایگاه و چشم انداز فعالیت های قرآنی در استان تشکیل شود.

وی ادامه داد: همه انسان ها مخاطب قرآن به عنوان یک کتاب هدایتگر، آرامش بخش و شفاعت کننده هستند و جامعه اسلامی در مورد مهجوریت و عدم عمل به فرآمین قرآنی در پیشگاه خداوند پاسخگو خواهند بود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: راه سعادتمندی جامعه اسلامی، گسترش و توجه جدی در عمل عبادی و رفتاری به فرآمین و دستورات قرآن بوده و ظلم پذیری و مشکلات موجود در جامعه مسلمانان ناشی از عدم اطاعت از دستورات قرآن کریم و کلام خداوند است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار به طرح تشکیل یک هزار خانه قرآنی در سطح استان ایلام اشاره کرد و افزود: باید با همکاری خادمان، مربیان و معلمان قرآن، خانواده های شهدا، کسبه، بازاریان، پایگاه های مقاومت بسیج محلات، طلاب و روحانیون و دیگر اقشار طرح خانه های قرآنی در محلات ایجاد و حداقل یک هزار خانه در نقاط مختلف استان به محل برگزاری کلاس ها و فعالیت های قرآنی تبدیل شود.

وی با بیان اینکه باید قرآن و دستورات آن در بطن جامعه جریان داشته باشد، تاکید کرد: دوره های آموزش و فراگیری قرآن از مهدهای کودک و مدارس ابتدایی به طور جدی شروع و پیگیری شود تا بچه ها از همان سنین پایین با قرآن انس بگیرند.

امام جمعه ایلام از مسوولان صدا و سیما خواست در ساخت برنامه های سنتی و بومی محلی که دارای طیف زیادی از مخاطبان نیز است، رویکردهای قرآنی همچون افراد فعال یا نخبه قرآنی ساکن در روستاها در این برنامه ها معرفی شوند.

کریمی تبار اضافه کرد: همچنین پیش از شروع جلسات اداری به جای پخش صوت قرآن، از خود افراد حاضر در جلسه قرآن را روخوانی کنند.

وی از خیرین خواست در حوزه حمایت از فعالیت های قرآنی ورود کنند و مسوولان در مناسبت های مختلف از فعالان قرآنی کودک و نوجوان تقدیر به عمل آورند ، موسسات و مراکز قرآنی فعالیت های خود را بر اساس نیازسنجی های جامعه بروزرسانی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار