استاندار ایلام خبر داد؛
استاندار ایلام از اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال به ۴ شهرداری چوار، آبدانان، هلیلان و مهران برای خرید تانکر آبرسانی خبر داد و گفت: مبلغ ۲۵ میلیارد ریال به زودی به حساب تمامی شهرداری های استان برای خرید خودروی حمل زباله واریز می شود.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ 18 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا، شامگاه جمعه در جلسه ستاد سفرهای نوروزی و نشست شهرداران و دهیاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهید «باکری»، اظهار کرد: ۲۵ اسفندماه در راستای اعتلای ارزشها و گرامیداشت شهدای شهرداری، به عنوان شهردار نامگذاری شده است، در انتهای سال قرار داریم و تقارن دو بهار بهار طبیعت و بهار قرآن را گرامی می داریم، از خدا بخواهیم که در حال و احوال مان نشاط معنوی مان تحول در سال آتی روی دهد.

وی تصریح کرد: این نشست به واسطه اهمیت ستاد سفرهای نوروزی و نظارت مستمر بازار با حضور شهرداران و دهیاران و تمهیدات این تلاشگران برگزار شده است چراکه نظارت میدانی بر بازار بسیار مهم است و با سفره مردم ارتباط مستقیم دارد.

استاندار ایلام با بیان اینکه ستاد خدمات سفرهای نوروزی تشکیل شده است و امروز تاکید داریم که این ستاد با بسیار پر قدرت فعالیت خود را آغار کند، ابراز کرد:در ایام تعطیلات نوروزی مسولان همواره باید در دسترس باشند، کار مسولان تعطیلی ندارد و باید همواره در همه زمان پاسخگو باشند و به هیچ عنوانی نباید نانوایی ها تعطیل باشند و باید از تعطیلی خودسرانه نانوایی ها در ایام تعطیلات نوروز جلوگیری کرد.

بهرام نیا با اشاره به اینکه همه‌چیز مردم به تصمیم گیری و نظارت میدانی مدیران و مسولان گره خورده است، گفت:ستاد خدمات سفر در استان ایلام با ۹ کمیته و عضویت ۲۳ دستگاه تشکیل شده است و همه دستگاه های اجرایی استان در راستای ارایه خدمات مطلوب به گردشگران نوروزی، هم افزایی لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: در ایام نوروز به گونه ای برنامه ریزی شود که فضای استان یک فضای مفرح و شاد در قالب برنامه های فرهنگی و گردشگری با رعایت ارزش های اسلامی و حفظ حرمت ماه مبارک رمضان ایجاد شود.

استاندار ایلام یادآور شد: در ایام اربعین حسینی همه مسولان و دستگاه های اجرایی استان از جمله شهرداری ها یک هارمونی خدمت و کرامت برای زوار اربعین حسینی ایجاد شد که استان ایلام در این زمینه در بین استان‌های کشور رتبه نخست را کسب کرد.

تجهیز کلیه شهرداری های ایلام به خودروی حمل زباله

بهرام نیا با تاکید بر ضرورت توانمندسازی شهرداریهای استان، اعلام کرد: با حمایت وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور به زودی به حساب تمامی شهرداریهای استان ۲۵ میلیارد ریال برای خرید یک ماشین حمل زباله واریز می شود و این پیگیری ها برای توانمندسازی شهرداری ها استمرار خواهد داشت.

وی همچنین از اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان به ۴ شهرداری در استان خبر داد و گفت: این میزان اعتبار برای خرید تانکر آبرسانی به حساب شهرداریهای شهرستان های هلیلان، چوار، مهران و آبدانان واریز می شود که سهم هر شهرستان ۴۰میلیارد تومان است.

استاندار ایلام ابراز کرد: به زودی ارزش افزوده و سهم آلاینده نیز توسط سازمان امور مالیاتی به حساب شهرداریهای استان واریز می شود.

بهرام نیا به بازگشت پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب پس از ۴۰ سال با دستور مستقیم رییس جمهور نیز اشاره و تاکید کرد: پس از ۴۰ سال پرونده مالیاتی نفت و گاز غرب کشور و ۱۳ پرونده مالیاتی دیگر به ایلام بازگشت که از قِبل بازگشت این پرونده ها، سالانه بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان وارد استان می شود و این میزان مبلغ برای توسعه زیرساخت های استان، توانمندسازی شهرداری‌ها و دهیاری های استان هزینه می شود.

وی در ادامه خطاب به شهرداران استان تاکید کرد: نخاله های ساختمانی در ورودی و خروجی شهر طی دو روز آینده باید بسرعت جمع آوری و پاکسازی و حقوق کارگران شهرداری تا قبل از پایان سال پرداخت شود.

استاندار ایلام در بخش دیگری از سخنان خود خواستار اطلاع رسانی به موقع به مسافرین و پخش برنامه های تبلیغی در نزدیکی جاذبه های گردشگری و ایجاد گشت ویژه زیست محیطی و برنامه ریزی جهت جلوگیری از تخریب محیط زیست و ساخت و سازهای غیر مجاز شد و افزود: برخی ها از فرصت تعطیلات برای ساخت و سازهای غیر مجاز استفاده می کنند که شهرداری و گشت‌های ویژه، محیط زیست، منابع طبیعی و جهاد کشاورزی این ایام تعطیل را به گونه ای مدیریت کنند که فرصتی برای کسانی که می خواهند تخطی از قانون داشته باشند، وجود نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت بر شیفت بندی در کشیک ها باید جدی گرفته شود، ابراز کرد: ما اگر به یک مدیر و مسئول زنگ میزنیم باید آنلاین باشد و همان لحظه که زنگ زده می شود باید پاسخ دهد، هیچ کس نباید تلفن همراهش خاموش و یا روی سایلنت باشد، ما تعطیلی نداریم و به مدیران تعطیلی نمی دهیم.

استاندار ایلام بر آماده سازی مناطق عملیاتی و یادمان ها جهت بهره مندی کاروان راهیان نور تاکید کرد و گفت: اتفاق بزرگی که در این دولت و در یکسال گذشته در استان رخ داد ۵۰ میلیارد تومان برای گلزار شهدا و یادمان ها در نظر گرفتیم که نزدیک به ۳۸ میلیارد آن تخصیص یافته است.

بهرام نیا با تاکید بر استقرار پلیس در نقاط حادثه خیز و تشدید نظارت بر ترافیک محورها و تقویت زمان حضور پلیس، اظهار کرد: تیم های نظارتی استانداری به طور منظم از روند خدمات سفر ترافیک جاده ها و امور بازار نظارت می کنند و دستگاههای اجرایی را هم مورد ارزیابی قرار دهند و فرمانداران موظف بر نظارت بر ترافیک محورها هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار