سرپرست شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی ایلام:
سرپرست شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی ایلام از فعالیت دو کارخانه تولید کود شیمیایی در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۹۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 19 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سیامک بیگی اظهار داشت: عمده محصولات تولید شده این کارخانه ها علاوه بر تامین نیاز داخلی به سایر استان های کشور نیز صادر می شود.

وی افزود: این کارخانه ها در دو شهرستان دهلران و ایوان فعال هستند وی ادامه داد: ۵٠ درصد کود اوره و ۷٠ درصد سایر کودها در انبارهای شرکت خدمات حمایتی شهرستان ایلام و مهران ذخیره است. که در مواقع نیاز به پیک کاری این شرکت کمک و مورد استفاده قرار می گیرد.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی ایلام بیان داشت: در راستای ارائه خدمات مناسب، کیفیت کودهای تولیدی که عمدتا صادراتی هستند در کارخانه های استان تست می شود.

بیگی عنوان کرد: در حال حاضر ۹٠درصد کودهای شیمایی کشاورزان در داخل کشور و ۱۰ درصد باقیمانده مانند کود فسفاته از خارج کشور وارد می شود.

وی خاطر نشان کرد: مهمترین برنامه شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در سال ۱۴۰۲، به صفر رساندن واردات کود شیمیایی است.

تامین به موقع نهاده ها و سموم کشاورزی

سرپرست شرکت خدمات حمایتی جهادکشاورزی ایلام افزود: مهمترین رسالت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در استان و کشور تامین به موقع نهاده ها و سموم کشاورزی می باشد و در این راستا به اهداف خود دست یافته است.

وی تصریح کرد: هم اکنون کود شیمیایی برای چهار محصول گندم جو، کلزا، و چغندر قند تامین می شود. در سال ۱۴۰۲ محصولات برنج، درختان میوه، سبزی و صیفی جات نیز به این تعداد افزوده می شوند.

بیگی در پایان بیان داشت: در حال حاضر ۱/۵ برابر بذر تولید شده با کیفیت بالا به استان های دیگر صادر و در این زمینه ایلام خودکفا است./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار