مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام؛
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام اظهار کرد : ۱۷ تفرجگاه جنگلی طبیعی و دست کاشت برای استفاده مسافران نوروزی در تمام نقاط استان فراهم شده است.
کد خبر: ۱۰۹۷۰۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 17 March 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ ابراهیم پیرزادیان گفت :  در این تفرجگاه ها همچون پارک جنگلی چغاسبز ایلام یا چشمه های آبگرم دهلران تمام امکانات رفاهی، اقامتی، سرویس های بهداشتی، ست های بازی کودکان، نمازخانه، محل برپا کردن آتش و دیگر امکانات مورد نیاز گردشگران مهیا شده است.

وی  افزود : با اقامت و اتراق گردشگران در این تفرجگاه های جنگلی که دارای فضای اکوتوریسم طبیعی و امکانات رفاهی هستند، پراکنش مسافران نوروزی در عرصه های طبیعی و ایجاد خسارت و فشار بر عرصه ها کاهش می یابد.

پیرزادیان ادامه داد : نیروهای گشت، کنترل و پایش ویژه نوروزی عرصه های طبیعی از هفته گذشته فعالیت های استقرار و پایش در عرصه ها را آغاز کرده اند و تا پایان تعطیلات نوروزی نیز این نظارت ها ادامه و استمرار خواهد داشت.

وی گفت :  سامانه های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ امداد جنگل آماده دریافت گزارش های مردمی مبنی بر مشاهده هر گونه تخلف، تخریب، قطع و تصرف اراضی طبیعی است.

پیرزادیان مطرح کرد :  در حاشیه برخی جاده های پرتردد استان همچون مهران، دهلران و آبدانان با کاشت نهال، کمربندهای سبز برای اتراق و استراحت موقت مسافران ایجاد شده است تا مسافران ساعاتی را در طول سفر خود برای استراحت در سایه این درختان استفاده کنند./ع

 

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار