مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه از شروع گازرسانی به مناطق شهری و روستایی استان ایلام تاکنون، ۲۰۵ هزار و ۷۹۴ مشترک جذب شده است، گفت: تاکنون پنج هزار و ۷۱۹ کیلومتر خطوط انتقال، تغذیه و شبکه توزیع گاز در اقصی‌نقاط استان اجرا شده است.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵ 15 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمود کشاورز  با بیان اینکه از ابتدای گازرسانی به مناطق مختلف استان تاکنون بیش از ۱۲۱ هزار و ۷۴۵ انشعاب علمک در نقاط شهری و روستایی استان نصب شده است، افزود: گازرسانی در مناطق شهری استان به اتمام رسیده و تلاش می‌شود تا پایان سال آینده، پرونده گازرسانی در مناطق روستایی نیز بسته شود .

وی با اشاره به اینکه ۲۶ شهر استان با جمعیتی بالغ بر ۱۰۹ هزار و ۹۹۱ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند و هم‌اکنون همه شهرهای استان گازدار هستند، اظهار داشت: در حال حاضر ۵۵۵ روستای استان با جمعیتی بالغ بر ۴۸ هزار و ۴۸۸ خانوار از نعمت گاز برخوردار شده‌اند، با برنامه ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال آینده، همه روستاهای دارای قابلیت گازرسانی در استان گازدار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز ایلام با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار شده‌اند، تاکید کرد: گازرسانی به ۲۴ جایگاه CNG در اقصی نقاط استان، احداث ۳۰۹ ایستگاه تقلیل فشار گاز، گازرسانی به ۱۲ شهرک صنعتی ، گازرسانی به یک هزار و ۲۵۰ واحد تولیدی و صنعتی از دیگر اقدامات این شرکت است.

کشاورز تعداد کل روستاهای ایلام را ۶۳۷ روستا عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۵۵۵ روستا گازدار، ۳۲ روستا در دست اجرا، ۱۴ روستا در برنامه‌ریزی آتی گازرسانی و ۳۶ روستا بدلیل شرایط خاص از جمله صعب‌العبور بودن، خالی از سکنه بودن، جمعیت ساکن کمتر از پنج خانوار و غیره، از لحاظ سرانه کشوری مصوب برای گازرسانی فاقد توجیه و قابلیت گازرسانی هستند.

وی به روستاهای فاقد قابلیت گازرسانی اشاره کرد و اظهار داشت: از این تعداد، ۱۱ روستا در آبدانان، سه روستا در ایلام، ۱۰ روستا در ایوان، ۶ روستا در دره‌شهر، پنج روستا در دهلران و یک روستا در چوار هستند که در صورت موافقت شرکت ملّی گاز مبنی بر صدور مجوز و تخصیص اعتبار، این تعداد روستا نیز در آینده گازدار خواهند شد. /م

برچسب ها: شرکت گاز ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار