رییس دانشگاه ایلام؛
رییس دانشگاه ایلام گفت: این دانشگاه دارای هشت هزار نفر دانشجوی ایرانی در مقاطع کارشناسی تا دکترا و ۳۵۰ نفر دانشجو خارجی در مقاطع ارشد و کارشناسی است و افزایش جذب دانشجویان خارجی به ویژه عراقی برای سال تحصیلی آتی در دستور کار است.
کد خبر: ۱۰۹۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹ 15 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ طاهر علیمحمدی روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: هدف دانشگاه ایلام افزایش منابع درآمدی و درآمدهای حاصله از تولید این منابع است.

وی با بیان اینکه دانشگاه ایلام دارای هفت دانشکده است، ادامه داد: احداث واحد بیتومین با توجه به ظرفیت معادن استان در این زمینه و مجوز ایجاد پژوهشکده پتروشیمی در حال انجام است.

رییس دانشگاه ایلام با اشاره به اینکه دانشگاه های استان سهمی در پژوهش های نفتی ندارند، ادامه داد: رایزنی هایی با وزارت نفت در خصوص ورود دانشگاه ایلام برای انجام پژوهش های نفتی انجام شده و در صورت توافق و امضای تفاهم نامه بین وزارتخانه های نفت و علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه ایلام نیز به جمع دانشگاه های پژوهشگر حوزه نفت اضافه خواهد شد.

علیمحمدی یادآور شد: رایزنی های لازم برای جذب دانشجویان ممتاز، نخبه و دارندگان رتبه های برتر به دانشگاه ایلام برای مهرماه سال آینده انجام شده و از سال آینده با هدف افزایش رتبه علمی دانشگاه این دانشجویان به دانشگاه ایلام بورسیه می شوند و دانشگاه از محل درآمدهای اختصاصی و کمک خیرین سهمی از هزینه این دانشجویان را پرداخت خواهد کرد.

رییس دانشگاه ایلام اضافه کرد: این دانشگاه دارای هشت هزار نفر دانشجوی ایرانی در مقاطع کارشناسی تا دکترا و ۳۵۰ نفر دانشجو خارجی در مقاطع ارشد و کارشناسی است و افزایش جذب دانشجویان خارجی به ویژه عراقی برای سال تحصیلی آتی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه رتبه علمی دانشگاه ایلام در سطح کشور ۳۳ است، گفت: آزمایشگاه مرکزی دانشگاه ایلام جزء ۱۰ آزمایشگاه برتر کشور است.

علیمحمدی کسری بودجه دانشگاه مربوط به سنوات گذشته را از مهمترین چالش ها برشمرد و توضیح داد: این دانشگاه ۱۱ میلیارد تومان کسری بودجه داشت که با رایزنی و مکاتبات متعدد ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بودجه برای دانشگاه ایلام اخذ و کسری بودجه جبران شد.

وی افزود: دانشکده علوم پایه و توسعه دانشکده علوم انسانی از مهمترین نیازهای عمرانی دانشگاه ایلام است که در سفر اول ریاست جمهوری به استان ایلام هیچ مصوبه و اعتباری برای تکمیل این طرح ها انجام نشد که با رایزنی های انجام گرفته با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استانداری ایلام برای دانشکده علوم پایه ۲۰ میلیارد تومان مصوب شد که هفت میلیارد تومان آن تخصص یافت.

وی ادامه داد: برای توسعه دانشکده علوم انسانی از محل اعتبارات استانی با وجود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی اما این پروزه نیمه تمام مانده است و در حال رایزنی برای اخذ اعتبار از محل متمم دوم سفر اول ریاست جمهوری هستیم و برای دور دوم سفر مصوبه های جدیدی تدوین شده است.

رییس دانشگاه ایلام یادآور شد: برای فاز اول این پروژه ۱۵ میلیارد تومان از وزارتخانه و ۱۰ میلیارد تومان از منابع استانی و متمم دوم سفر ریاست جمهوری برای توسعه دانشکده علوم انسانی مصوب شده است و برای تکمیل کل پروژه ۴۵ میلیارد تومان مورد نیاز دارد.

به گفته علیمحمدی مجتمع خوابگاهی جاده مهران برای نوسازی و بهسازی به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت که روند بهسازی این طرح شروع شده و بعد از تکمیل برای اقامت مهمانان و دانشجویان خارجی استفاده خواهد شد.

وی تعمیر و بهسازی بخشی از انشعابات دانشکده ادبیات و تربیت بدنی با ۲ میلیارد تومان، تکمیل فضای اداری اساتید با ۹۰۰ میلیون تومان، بهسازی بلوک های سه و پنج خوابگاه شهید چمران با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان، ثبت ۲ اختراع، صنعتی سازی آشپزخانه با اختصاص یک و نیم میلیارد تومان و بازسازی و نوسازی خوابگاه های اندیشه و الغدیر با چهار میلیارد تومان از دیگر اقدامات دانشگاه ایلام طی ماه های اخیر است.

رییس دانشگاه ایلام ایجاد خوابگاه متاهلی ویژه دانشجویان را از اولویت های دانشگاه ایلام برشمرد و افزود: در این راستا طراحی خوابگاه های متاهلی با ۳۰۰ میلیون تومان در حال انجام است.

علیمحمدی به افزایش ۵۰ درصدی بودجه دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: هرچند افزایش بودجه دانشکاه ایلام امری بی سابقه در بین دانشگاه های کشور است اما با توجه به حجم نیازهای دانشگاه این رقم کفاف نمی دهد./م

برچسب ها: دانشگاه ایلام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار