به مناسبت سی امین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام جمعی از فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام تجلیل شدند.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰ 14 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ همزمان با سی امین سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد جمعی از فعالان کانون های مساجد استان ایلام روز (20 اسفند )  با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام دیدار و از آنان تجلیل به عمل آمد 

حجت الاسلام و السملمین چراغی پور در این دیدار که  با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان  اصحاب رسانه در  محل حسینه  حضرت زینب (س) دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام برگزار شد با گرامیداشت 18 اسفند سالروز تاسیس کانون های مساجد  با ارائه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد اظهار کرد : در حال حاضر  قریب به هزار و ۲۰۰ مسجد حسینیه و تکیه در مناطق شهری و روستایی فعال است  که  تاکنون  ۳۰۸کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد استان تاسیس شده است .

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام  با بیان اینکه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد در  سال ۱۳۷۱ با  مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی در کشور  راه اندازی شد افزود : در همان سال نیز ستاد کانون های مساجد  در استان ایلام با هدف  احیا نقش فرهنگی تربیتی کانون های مساجد  ،تربیت نیرو های متعدد و کارآمد  مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان فعالیت خود را در استان آغاز نمود .

وی با اشاره به اینکه  تاکنون ۸۶باب کتابخانه  نیز در سطح کانون های مساجد راه اندازی شده است تصریح کرد : بیش از ۲۴هزار نفر عضو نیز در قالب سامانه بچه های مسجد در سطح این کانون ها ساماندهی و فعالیت می کنند .

وی یاد آور شد : به منظور  تبادل برنامه ها و  فعالیت کانون های مساجد و همچنین  حمایت از طرح های فرهنگی و کار آفرینی کانون های تفاهم نامه های مختلفی بین ستاد کانون های مساجد  با  دستگاههای فرهنگی استان  امضا شده است .

وی همچنین در خصوص تشکیل شورای سیاستگذاری کانون های مساجد بیان کرد : به زودی با صدور احکام اعضای شورای سیاستگذاری از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  این شورا به منظور برنامه ریزی  جهت اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی هنری دینی و مذهبی  کانون های مساجد متشکل از اعضای مختلف در استان  تشکیل خواهد شد .

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در پایان از تلاش همه مدیران و اعضای کانون های مساجد در جهت اجرای فعالیت های مختلف فرهنگی هنری دینی و مذهبی در سطح کانون تقدیر نمود .

در پایان این مراسم نیز از ۱۰نفر از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام تقدیر شد./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار