جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان با هدف تامین گوشت مرغ روزهای پایانی سال و شب عید در محل سالن جلسات سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 14 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان با اشاره تهدیدات امنیت غذایی در حوزه کشاورزی از بین تهدیدات موجود مهمترین آنها را در حوزه دام و طیور و غذا برشمرد.

آذرنوش عموزاده با بیان اهمیت قرارگاه امنیت غذایی افزود: در مقوله امنیت غذایی چهار مؤلفه یعنی فراهم بودن غذا به میزان کافی، دسترسی همه به غذا به لحاظ فیزیکی و اقتصادی، سلامت مواد غذایی و پایداری آن مطرح است و همه این مولفه‌ها باید مبتنی بر ظرفیت های اکولوژیکی استان باشد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه تنظیم بازار مباحث مربوط به مصرف کننده و تولید کننده هر دو باید مد نظر باشد گفت: روزهای منتهی به پایان سال همه عوامل دست به دست هم دادن تا هم استانی های عزیزمان در حوزه کمبود کالاهای اساسی با توزیع به موقع گوشت مرغ منجمد، گوشت گوساله منجمد، شکر و برنج با مشکل مواجه نشوند و این موضوع یک موفقیت برای استان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام ادامه داد: لازم است تا معاونت توسعه و بازرگانی استان و اداره کل پشتیبانی امور دام استان با همکاری اتحادیه مرغداران استان گوشت مرغ پایان سال و ماه مبارک رمضان استان را از محل خرید مرغ مازاد مرغداری های استان ذخیره سازی و تامین نمایند

وی بیان داشت: در روز های پایانی سال و ایام مبارک ماه رمضان نظارت و توزیع عادلانه کالاهای اساسی به ویژه گوشت مرغ و گوشت در استان توسط مدیریت نظارت و بازرسی جهاد کشاورزی استان صورت پذیرد

عموزاده تصریح کرد: در خصوص چگونگی گوشت مرغ در استان الزاما معاونت توسعه و بازرگانی جهادکشاورزی استان باید این کالا رو از طریق فروشگاه های زنجیره ای به دست مصرف کننده و هم استانی های عزیزمان برساند.

وی در پایان در خصوص رفع مشکلات و موانع مرغداران با همکاری اتحادیه در در جهت تامین گوشت مرغ استان تاکید کردند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار