نماینده ولی فقیه در استان ؛
امام جمعه ایلام گفت: خانواده های معظم شهدا و ایثارگران شایسته ترین افراد برای بسط و نهادینه کردن مقوله جهاد تبیین در سطح اجتماع هستند.
کد خبر: ۱۰۹۶۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۳ 13 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تباردر دیدار با مدیرکل و تعدادی از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان به مناسبت ۲۲ اسفند گرامیداشت روز شهدا، اظهار کرد: دشمنان با تبلیغات مسموم و گسترده خود هر روز در حال شبهه افکنی در سطح افکار مردم و بویژه نسل نوجوان و جوان هستند تا آنها را نسبت به آرمان های انقلاب بدبین و دلسرد کنند.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور و نقش دشمنان نظام و انقلاب اسلامی در این اغتشاشات، افزود: دشمنان تلاش بسیاری کردند تعدادی از خانواده های ایثارگران را با اهداف خود همراه کنند ولی این عزیزان همچون همیشه دلبستگی و وفاداری خود را به این نظام الهی ثابت کردند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: دشمن در صدد است فرزندان ایثارگران و شهدا را در دام تبلیغات مسموم خود گرفتار کند که باید با هوشیاری و جهاد تبیین کمترین ریزش را در این زمینه داشته باشیم.

حجت الاسلام کریمی تبار خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران را توفیقی الهی دانست و افزود: این عزیزان ولی نعمتان مردم و مسوولان بوده و باید تلاش کنیم پاسخ جانفشانی های آنان را در حد توان بدهیم.

وی با اشاره به وجود آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه ای شهرها اضافه کرد: برخی گروه های جهادی با حضور در مناطق حاشیه نشین مرکز استان همچون سبزی آباد ، بانبرز و .. اقدام به اجرای برنامه های آموزشی و فرهنگی می کنند که تاثیرات مثبت بسزایی داشته و باید این اقدامات را در سایر نقاط نیز بسط و گسترش دهیم.

امام جمعه ایلام یکی از نیازهای استان در شرایط کنونی را توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح محلات برشمرد و بر لزوم استفاده از توان خانواده های شهدا و ایثارگران در این خصوص تاکید کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام نیز در این دیدار، یادآور شد: اجرای طرح سپاس و دیدار و سرکشی از خانواده های معزز شهدا از جمله محوری ترین برنامه های بنیاد شهید در راستای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه است.

جمال اسدی ابراز کرد: تا کنون نزدیک به ۱۵ هزار و ۱۰۰ دیدار و سرکشی از خانواده های معزز شهدا با حضور مسئولان ارشد استان، مدیران کل اجرایی و فرهنگی، ائمه جمعه استان و شهرستان ها انجام شده است که بر اساس برنامه تدوین شده این میزان ۱۳ هزار و ۵۰۰ دیدار بوده است.

وی با بیان اینکه اشتغال و تبدیل وضعیت فرزندان و خانواده های معزز شهدا و ایثارگران با برگزاری بیش از ۲۲ جلسه با حضور مدیران دستگاه های اجرایی استان پیگیری شده است، ابراز کرد: در سال جاری بالغ بر ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از خانواده های معزز شهدا، جانبازان و رزمندگان و ایثارگران در استان تبدیل وضعیت شده اند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام خاطرنشان کرد: حدود ۱۵ درصد جمعیت استان ایلام جمیعت ایثاگری را تشکیل می دهند که این امر یک ظرفیت بزرگ برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت است و بیش از ۱۴ هزار جانباز و در مجموع ۹۰ هزار جامعه ایثارگری حوزه بنیاد شهید استان را تشکیل می دهند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار