آرزوی دیرینه ای که تحقق یافتیکی از اقدامات خوب و موثر عمران و آبادی در طول چند سال اخیر شهرستان آبدانان ایجاد یک آب نما به عنوان پلی برای تردد کشاورزان منطقه فرهان آباد روستای جابر انصار(فرهاد آباد)می باشد.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱ 12 March 2023

آرزوی دیرینه ای که تحقق یافتتابناک ایلام :یکی از اقدامات خوب و موثر عمران و آبادی در طول چند سال اخیر شهرستان آبدانان ایجاد یک آب نما به عنوان پلی برای تردد کشاورزان منطقه فرهان آباد روستای جابر انصار(فرهاد آباد)می باشد.

بیش از دهها هزار هکتار از اراضی کشاورزی آبی(۱۵۰ هکتار) و دیم و نیز عشایر روستای فرهاد آباد در منطقه ای بنام «فَرَه» واقع شده اند که به وسیله رودخانه ای احاطه و تردد برای کشاورزان و دامداران خصوصا در فصل زمستان را سخت و مشقت بار می نمود.

عریض بودن گستره ی عرضی رودخانه و هزینه بالای ساخت پل مانع ای برای احداث پل شده بود تا این معضل سالیان متمادی کشاورزان و دامداران منطقه را آزار و رفت و آمد خصوصا در فصل زمستان را برای آنها غیرممکن کرده بود تا اینکه با درایت و تدبیر مسئولان با احداث یک آب نما که هم نقش پل را ایفا و هم اینکه در فصل پربارش آب از روی آن عبور می کند این مشکل مرتفع و کشاورزان آن بخش را خشنود و رضایت مند نمود.

به گفته فرماندار آبدانان احداث پل یا هر وسیله ای جهت عبور از رودخانه یکی از آرزوهای دیرینه مردم منطقه بود که با بررسی های انجام گرفته تصمیم بر این شد که با ایجاد یک آب نما با صرف هزینه و زمان کمتر نسبت به احداث پل مشکل مردم را برای همیشه مرتفع کند.

یداله حاتمی اضافه کرد: جهاد کشاورزی با مساعدت‌های نماینده مردم در مجلس مبلغ دو میلیارد و سیصد میلیون تومان از محل اعتبارات شهرستانی و نیز مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت جهت احداث این آب نما به طول ۶۰ متر اختصاص و در مدت زمان قریب ۴ ماه به سرانجام و مورد استفاده مردم منطقه قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد طبیعت بکر و زیبای این خطه و نیز وجود آب در تمامی فصول سال این آب نما جلوه ای خاصی را برای منطقه به ارمغان و زمینه را برای حضور گردشگران فراهم می کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص گفت: در ایام عید سال ۱۴۰۰ طی دیدار مردمی در آن خطه سه مطالبه مهم خواسته شد که با پیگیری های انجام شده خوشبختانه هر سه خواسته تحقق یافت.

بهزاد علیزاده افزود: احداث دیوار حائل روستای پشت قلعه به طول ۱۰۰ متر و ارتفاع ۵ متر، دیوار حائل روستای جابر انصار به طول ۵۰ متر و ارتفاع ۲ جهت جلوگیری از سقوط افراد و نیز مشکل تردد کشاورزان، باغداران و عشایر منطقه از رودخانه سه مطالبه مذکور بودند که هر سه مورد تحقق می یابد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار