از استاندار ایلام که حقیقتا تبلور شعار مدیریت خستگی ناپذیر و میدانی دولت در استان است ،انتظار دارد که موازی با خواست و انتظاری که از دولت سیزدهم می رود ،مدیری را در راس این دستگاه منصوب نمایند که حداقل بتواند همپا با مدیریت ارشد محقق کننده شعارهای دولت و صد البته تامین کننده رضایت جامعه هدف و کارکنان این دانشگاه باشد.
کد خبر: ۱۰۹۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۶ 12 March 2023

تابناک ایلام ::روز گذشته کارکنان اداری و درمان دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با تجمع در مقابل سایت اداری این دانشگاه به روند معطل ماندن مطالبات خود اعتراض کردند.

تجمع کنندگان با شعارهایی خطاب به مدیریت دانشگاه علوم پزشکی به دلیل بی توجهی به تامین مطالبات هفت ماهه ،همچون مزایا ،کارانه و دیگر حقوق قانونی خود اعتراض و استعفای مدیران دانشگاه  را خواستار شدند.

نکته قابل تامل در این تجمع این بود که برخلاف انتظار کارکنان معترض دائر بر ارائه گزارش اقدامات یا خبر نویدبخش از سوی رئیس دانشگاه ،ایشان با حضور در جمع معترضین اعلام کرد که حضورشان در راس مدیریت دانشگاه اجباریست و هیچ اصراری بر ادامه مدیریت خود ندارد.

بدیهی است یکی از ابتدایی ترین وظایف یک مدیر ،توجه به خواسته ها و انتظارات کارکنان، تمهید اندیشی در زمینه ایجاد انگیزه و نشاط در آنان ،احقاق حقوق و بستر سازی برای بهره وری بیشتر از دستگاه از طریق امید آفرینی در سازمان تحت تصدی است

دانشگاه علوم پزشکی یکی از متفاوت ترین دستگاههای اداری کشور است که بدلیل گستردگی ساختار ، تکثر کادر اداری و تعدد سازمان های درون دستگاهی ،مدیریت آن باید از تمامی مولفه های مورد نیاز برخوردار بوده تا در کنار تخصص و تجربه اداری ،بتواند با هم افزایی و همگرایی سازمان های تحت تصدی ،نسبت به تمهید اندیشی رویه ای مدیریتی فراتر از دیگر دستگاهها، بهره وری آن را در خدمت سلامت و رفاه جامعه هدف قرار دهد .

چرا که این دستگاه کاملا متمایز از دیگر ساختارهاي مدیریتی ،تقریبا چهار سازمان آموزشی ،درمانی ،بهداشتی و فرهنگی و پژوهشی  را در درون خود جای داده است که گستردگی و فراوانی کادر هر معاونت تخصصی آن خود یک اداره کل محسوب می شود

هرچند در روزهای آغازین تغییرات مدیریتی متاثر از تغییر قدرت سیاسی کشور ،توصیه ها و انذارهای زیادی در خصوص ضرورت اهتمام به گزینش مدیر دانشگاه علوم پزشکی و افزایش حساسیت ها به این موضوع مهم ارائه شد ،اما متاسفانه هیچکدام از این تذکر و توصیه ها افاقه نشد و شد آنچه را که نباید بر سر این دستگاه مهم و اثرگذار می آمد!

هر آنچه که در خصوص اثرگذاری این دستگاه بر سلامت و جان مردم با وجود معاونت های مهم تخصصی آن بعنوان یک چرخه کامل از آموزش کادر درمانی گرفته تا بهداشت و سلامت فریاد زده شد ،اما با بی تفاوتی از کنار آن عبور کردند تا مدیریت دستگاهی تخصصی در گرداب نگاههای سیاسی و رانت نمایندگان و اصحاب قدرت و ارباب قبیله سالاران گرفتار شود

حال پس از قریب به دو سال از تغییرات مدیریتی ،آنچه را که در این دانشگاه شاهدیم یک واپسگرایی و قهقرایی مشهود است که خروجی آن به شکل توقف طرح های عمرانی ،درمان و بهداشت و البته نارضایتی هزاران نفر از کارکنان این دانشگاه ظهور و بروز کرده است.

جالب تر اینکه رئیس فعلی این دانشگاه با زیان بی زبانی تایید کننده دغدغه های بیشمار منتقدینی شده اند که دو سال پیش عاجزانه فریاد سردادند که مدیریت حساس این دستگاه بدور از نگاههای سیاسی و رانتی باید سهم متخصصین با تجربه شود ،نه ساکتینی که امروز خود هم‌نوا با منتقدین دیروز ندا سر دهند که به اصرار دیگران بر کرسی مدیریت میخکوب شده اند.

حال در استمرار همان نگاه و همان دغدغه پیشین امروز هم می گوییم که مدیریت فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام ،پزشکی حاذق، ماهر با تجربه و مزین به اخلاق است اما مدیر موفقی نخواهد بود .

جای تامل دارد در حالیکه دانشگاهی که خود دستگاه تولید پزشکان و کادر درمان آتی استان و کشور محسوب می شود ،نتواند نیاز مدیریتی کارآمد و باتجربه خود را تامین کند و این موضوع بر ارکان مدیریت آن تاثیر منفی بر جای بگذارد!

برای نگارنده مبهم است که چه کسان و چه دستانی با اصرار مدیریت بی انگیزه فعلی را در اتاق مدیریتش میخکوب کرده اند! اما نیک می دانیم که اصرار بر حضور مدیری که خود انگیزه ای برای استمرار دوره مدیریتش ندارد ،اجحاف در حق هزاران بیمار و کادر اداری و درمانی است که روز گذشته فریادشان از سوءمدیریت ها بلند بود !

جای تعجب دارد دولتی که با شعار مدیریت جهادی انقلابی و میدانی پا به عرصه مدیریت کشور گذاشته است ،هیچ توازن و همنوایی با مدیریت ارشد و مدیران ستادی ایجاد نکرده است.

از استاندار ایلام که حقیقتا تبلور شعار مدیریت خستگی ناپذیر و میدانی دولت در استان است ،انتظار می رود که موازی با خواست و انتظاری که از دولت سیزدهم می رود ،مدیری را در راس این دستگاه منصوب نمایند که حداقل بتواند همپا با مدیریت ارشد استان ،محقق کننده شعارهای دولت و صد البته تامین کننده رضایت جامعه هدف و کارکنان این دانشگاه باشد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
عباس
|
United States of America
|
۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۱
تشکر از دیدگاه زیبای تابناک ایلام باید گفت که بر همگان مشخص است که اداره دانشگاه در سطوح میانی این سیستم انجام می پذیرد که یک مدیریت میانی خسته و ناکارآمد و بدون تخصص است عجیب است که چرا ریاست محترم دانشگاه مدیریت این مجموعه را به سلسله مراتب ما دوم خود سپرده در حالی که انتظار کارکنان و مردم از ایشان می باشد؟! ریاست محترم بهتر است بشخصه امورات مدیریتی دانشگاه را بر عهده بگیرد چرا که عملکرد دانشگاه به نام ایشان تمام خواهد شد و در مجموع لزوم تغییرات مدیریت میانی دانشگاه اجتناب ناپذیر است .
محسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
این آش دستپخت همین استانداره لطفا تعریف بی خودی ازاستاندارنکنیدچونکه میشه چاپلوسی...استاندارخودشون به دکترمحمدی گفت من تاییدت کردم ...یعنی اگه کم کاری هست خوداستاندارهم مقصره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار