مدیر کل میراث فرهنگی ایلام؛
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در سال جاری چهار اثر تاریخی دیگر در شهرستان دهلران به ثبت رسید.
کد خبر: ۱۰۹۶۳۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵ 13 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی در نشست شورای اداری دهلران با بیان اینکه این شهرستان در زیرساخت‌های گردشگری، هتل ها، مجتمع‌های خدماتی بهداشتی و بوم گردی و صنایع دستی دارای ظرفیت‌های فراوانی است،افزود:شهرستان دهلران دارای ظرفیت‌ها منحصر به فردی در زمینه‌های گردشگری و توریستی بوده و به نوعی بهشت باستان شناسان است.

وی به جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دهلران اشاره کرد و افزود: دهلران در گردشگری و میراث فرهنگی و صنایع حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد و سالانه پذیرای میهمانان نوروزی از سراسر کشور است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تاکید کرد: ۲۴ تابلو بتنی معرفی آثار تاریخی برای نصب در مکان‌های مشخص شده آثار باستانی این شهرستان آماده شده است.

شریفی بر ضرورت هم افزایی دستگاه‌ها در جهت ارائه خدمات به گردشگران تاکید کرد و گفت: برای بالندگی و ترویج صنایع دستی و رونق گردشگری باید اطلاع رسانی کرد و در این بین نقش خبرنگاران برجسته می‌باشد.

وی در ادامه به ۲۶ دستگاه اجرایی در قالب ۹ کمیته در ستاد خدمات سفر اشاره و اضافه کرد: در یادمان شهدای شرهانی برنامه‌های تلفیقی با اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی در دستور کار است ضمن اینکه برپایی نوروزگاه و نمایشگاه صنایع دستی در شهر دهلران نیز برای ایام نوروز برنامه ریزی شده است.

۸۶۶ آثار تاریخی استان ایلام در فهرست آثار ملی ثبت شده است./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار