مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام؛
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: در دولت مردمی سیزدهم نگاه موثر و سازنده ای به کانون های فرهنگی و هنری مساجد صورت‌ گرفته است.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۶ 12 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛  علی هوشمند روز شنبه در آیین تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفند با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، افزود: کانون های فرهنگی و هنری مساجد یکی از پایگاه های گسترده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور هستند.

وی ادامه داد: پایگاه دینی، فرهنگی و مردمی بودن این مراکز برای اعتلای فرهنگ اسلامی در اجرای امور دینی و مذهبی از جمله ویژگی های بارز کانون های فرهنگی و هنری است.

وی بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری در راستای اعتلای فرهنگ اسلامی در جای جای کشور فعالیت دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه به عنوان یک تکلیف دینی و مذهبی هرکمک ‌و خدمتی به که در توان باشد به کانون های فرهنگی و هنری مساجد صورت می گیرد، ابراز کرد: در سال جاری خدمات و فعالیت های بسیار ارزشمندی در حوزه کانون های فرهنگی و هنری مساجد انجام و تعامل بسیاری خوبی بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با کانونها وجود دارد.

هوشمند با بیان اینکه بخشی از ماموریت های حوزه قرآن و فرهنگ در استان با توجه به ظرفیت های کانون های مساجد به این نهاد سپرده شده است، از نگاه پدرانه ‌و ‌معنوی ‌نماینده‌ معزز ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام به مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون های فرهنگی و هنری مساجد قدردانی کرد.

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام نیز در این آیین اظهار کرد: حدود یک هزار و ۲۰۰ مکان مذهبی شامل مسجد، حسینیه و تکیه در مناطق شهری و روستایی استان ایلام وجود دارد.

حجت الاسلام علی چراغی پور بیان کرد: در استان ایلام ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری در سطح مساجد مناطق مختلف شهری و روستایی فعالیت دارند.

وی بیان کرد: احیای نقش واقعی فرهنگی و هنری و مدعی مساجد، تربیت و رشد نیروهای متعهد، توسعه فرهنگی اصیل اسلامی، مقابله با تهاجم فرهنگی، ساماندهی ظرفیت ها و توانمندی های کانون های مساجد، کمک به راه اندازی کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری، کمک به توسعه کانون ها، تخصصی شدن کانون ها از جمله اهداف تاسیس کانون های فرهنگی و هنری است.

وی یادآور شد: تلاش شده است که بعد از پایان همه گیری کرونا با بسیج همه ظرفیت ها، فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد تقویت شود و در حال حاضر ۸۶ باب کتاب‌خانه مخزن‌دار فعال در سطح مساجد استان فعالیت دارند.

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه کتابخانه تخصصی در کانون الغدیر شهرستان آبدانان با ۳۷ هزار جلد کتاب در حال فعالیت است، تصریح کرد: در حوزه کارآفرینی در حوزه مساجد فعالیت های بسیار ارزشمندی انجام گرفته است که در این خصوص با همکاری شرکت فرش استان در شهرستان های آبدانان، بدره و ملکشاهی کارگاه های قالی بافی راه اندازی شده است.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه فهما به منظور ساماندهی فعالیت های کانون های فرهنگی و هنری مساجد، گفت: در حال حاضر ۲۴ هزار و ۹۰۰ نفر با ثبت نام در سامانه فهما، عضو کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه شعار سال جاری گرامیداشت ۱۸ اسفند، کانون های مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی است، بیان کرد: در ماه مبارک رمضان نیز برنامه های ویژه ای با محوریت توسعه فعالیت های قرآنی در سطح کانون های مساجد برنامه ریزی شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار