فرماندار ویژه دهلران؛
فرماندار ویژه دهلران گفت: شهرستان مرزی دهلران با داشتن جاذبه های طبیعی، تاریخی، گردشگری و بویژه گردشگری دفاع مقدس پذیرای مسافران، گردشگران و راهیان نور است.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹ 11 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ لطیف صادقی  در نشست شورای اداری دهلران اظهار داشت: جاذبه تفریحی آبگرم، کویر ابوغویر، مجتمع گردشگری دویرج، بام دهلران، چشمه های قیر، غار خفاش، تپه های تاریخی و یادمان شهدای شرهانی پذیرایی گردشگران و مسافران نوروزی و راهسان نور هستند و تدابیر لازم برای استقبال از گردشگران اندیشیده شده است.

وی افزود: گردشگری آبگرم و آثار طبیعی و ملی در شهرستان ظرفیت هستند 10 میلیارد ریال برای روشنایی و ساماندهی مجتمع گردشگری دویرج اختصاص یافته و ایجاد باند دوم آبگرم و روشنایی و سکوسازی برای آن در دستور کار میراث فرهنگی است ضمن اینکه تفرجگاه گلبهار از دیگر اقدامات است که نقش موثری در توریستی و گردشگری دارد.

فرماندار ویژه دهلران از مسافران و گردشگران نوروزی برای سفر به شهرستان دهلران دعوت کرد و یادآور شد: ستاد خدمات سفر در این شهرستان از همه ظرفیت ها برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران وگردشگران استفاده می کند.

صادقی اضافه کرد: علی رغم محدودیت منابع اما با حمایت استاندار، پیگیری های نماینده مجلس، هم افزایی مدیران و توصیه های امام جمعه کار و تلاش برای خدمت مضاعف به مردم در این شهرستان ادامه دارد.

وی به ناآرامی های  اخیر هم اشاره کرد و افزود: با حمایت دستگاه قضایی و درایت همه نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی مورد خاصی در شهرستان نداشتیم و دشمن علی رغم بهره گیری از همه ظرفیت ها اما با هوشیاری و درایت نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی و هوشیاری مردم و مسئولان ناکام ماند.

فرماندار ویژه دهلران به اجرای رزمایش کشوری مرزبانی در شهرستان اشاره کرد و گفت: این رزمایش نیز با همت نیروهای مرزبانی بخوبی و با تحقق همه اهداف مد نظر انجام گرفت.

صادقی به اقدامات سپاه در سازندگی اشاره کرد و افزود: سپاه در همه امور پیشتاز است و در حوزه سازندگی کمک کار دولت است و با همت سپاه و همکاری آب و فاضلاب در زمینه تامین آب شرب روستاها اقدامات خوبی در دست انجام می باشد و ۵۰ کیلومتر خط انتقال آب شرب در برای روستاهای شهرستان در حال انجام است.

وی به تعهد اشتغال یک هزار و 500 نفر شهرستان طی سال جاری اشاره و تاکید کرد: در زمینه اشتغال در شرکت ها و استفاده از تسهیلات اشتغالزایی موفق به ایجاد ۲ هزار شغل در شهرستان شدیم که بالاتر از تعهد ماست که البته حلقه ایجاد اشتغال در حوزه نفت و گاز کمک بزرگی به شهرستان بوده است.

وی گفت:مسکن مهر در گذشته برای شهرستان با توجه به مکان آن مشکلاتی داشت و دستگاه های خدمات رسان پای کار آمدند و زیرساخت ها تکمیل و مشکلات تعاونی ها هم پیگیری و امروز شاهد رصایت مندی نسبی مردم هستیم. فرماندار ویژه دهلران گفت: در نهضت ملی مسکن طرح تفصیلی شهر را بعد از ۱۵ سال اصلاح و بخشی از زمین های مردم و دولتی به شهرالحاق و برای یکهزار و 500 واحد مسکن ویلایی در قالب نهضت ملی مسکن زمین تامین و اخذ مجوز از وزیر راه و شهرسازی برای ویلا سازی با قطعات ۲۰۰ متری برای کسانی که فرم جیم انها سبز است گرفته شد. رئیس شورای اداری دهلران افزود: در زمینه راه سازی موضوع چهاربانده کردن مسیر دهلران به مهران و اندیمشک در دستور کار است و اقدامات خوبی در این دو مسیر در حال انجام می باشد. وی اظهار کرد: هدایت ابگرم با لوله با قول استاندار و پیگیری ها و همکاری امور آب در حال اجراست و خدمت بزرگی به مردم می باشد. صادقی به سفر معاون وزیرآموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به دهلران اشاره و افزود: در این سفر بالغ بر 50میلیارد ریال اعتبار از نوسازی مدارس کشور برای مدارس شهرستان اختصاص یافت که باید در این راستا از استاندار محترم،نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی و امام جمعه شهرستان تشکر کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار