امام جمعه ایلام؛
نماینده ولی فقیه در استان متاسفانه امروز بیشترین کاربرد مساجد برای برگزاری مراسمات ختم است که این امر یک آفت‌ خیلی جدی است و باید مورد توجه قرار گرفته شود و سایر کارکردهای مسجد در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، کمک های مومنانه توجه شود و مسجد در محلات و شهرها، باید محور تمام امور آن محله و شهر شود.
کد خبر: ۱۰۹۶۲۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ 11 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت‌الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار در دیدار با اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به مناسبت گرامیداشت ۱۸ اسفند، اظهار کرد: کانون های مساجد همانطور که از نام آن پیداست، خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی است و متناسب به این عنوانی که دارد نیاز به کار کردن در حوزه های فرهنگی و هنری و فعال کردن مساجد است.

حجت الاسلام الله نور کریمی تبار با تاکید بر اینکه برای فعال شدن مساجد باید برنامه ریزی مدون با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری جذاب انجام داد، ابراز کرد: امروز برای جذب اقشار مختلف به ویژه نسل جوان برای مساجد باید فعالیت کرد.

وی گفت: متاسفانه امروز بیشترین کاربرد مساجد برای برگزاری مراسمات ختم است که این امر یک آفت‌ خیلی جدی است و باید مورد توجه قرار گرفته شود و سایر کارکردهای مسجد در حوزه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، کمک های مومنانه توجه شود و مسجد در محلات و شهرها، باید محور تمام امور آن محله و شهر شود.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه حلقه ارتباطی بین نیروهای طرح امین، آموزش و پرورش، مدرسه و مساجد پیوند داده شود تا مسجد جلوه تأثیرگذار فرهنگی و هنری آشکار شود و شاهد حضور نسل جوان در مساجد باشیم و برای نسل جوان ایجاد جذابیت کند.

حجت الاسلام کریمی تبار یادآور شد: همانگونه که معماری مساجد هنرمندانه، جذاب و تأثیرگذار است و مصداق واقعی هنر است، باید تلاش کنیم که از ظرفیت های مختلف برای رونق و آبادانی مساجد استفاده کرد و برای ماه مبارک رمضان نیز فعالیت های قرآنی در مساجد و منازل محور قرار گیرد.

وی با تاکید بر اجرای برنامه های قرآنی از جمله تفسیر آیات وحی، به صورت جمعی، ابراز کرد: امید است مساجد چنان رونقی پیدا کنند که هم برنامه ها و فعالیت های مساجد پرجذبه‌ باشد و هم خروجی آن افرادی باشند که در خدمت نظام و اسلام قرار گیرند.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه در کارها و امور باید تلاش کنیم اخلاص داشته باشیم، یادآور شد: آنچه به کارها و فعالیت ها، ارزش می دهد توکل به خدا و کار برای خدا است، کار کردن برای خدا باشد و همه این ابزار و توانمندی های که داریم برای خدا و به برکت توجه خدا است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به برکت در امور و کارها نیز توجه کرد، در همه حال به خدا توسل داشته باشیم، برکت در کار اثربخشی کار را افزایش می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار