مدیرکل بنیاد شهید ایلام ؛
مدیرکل بنیاد شهید ایلام گفت: ۱۵ درصد جمعیت استان یعنی جز خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان هستند. که اگر تعداد رزمندگان نیز افزوده شود این میزان به ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.
کد خبر: ۱۰۹۶۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰ 11 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ جمال اسدی روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر ایلام با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: در استانه ۲۲ اسفند ماه سال روز تاسیس بنیاد شهید به فرمان حضرت امام(ره) در سال ۵۸ هستیم این روز مبارک که به نام روز شهدا نامگذاری شده است را خدمت خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان و مردم این استان تبریک عرض می نمایم.

وی افزود: انچه که بنیاد شهید و امور ایثارگران را در متن قرار داده است رسیدگی به وضعیت معیشتی جامعه ایثارگران است و این افتخار بزرگی است که باید با عشق به خدمتگزاری انجام شود.

مدیرکل بنیاد شهید ایلام با اشاره به اینکه خدمت رسانی به خانواده شهدا ادای دین و تکلیف است، گفت: یکی از وظایف مهم بنیاد زنده نگه داشتن یاد شهدا است زیرا ما هر چه که داریم ار برکت خون این عزیزان است.

اسدی ادامه داد: خانواده‌های معزز شهدا حق بزرگی بر گردن نظام و انقلاب اسلامی دارند و ما مدیون ایثار و جانفشانی شهدا هستیم.

۱۵ درصد کل جمعیت استان ایلام جامعه ایثارگران هستند

وی اضافه کرد:۱۵ درصد جمعیت استان ایلام یعنی حدود ۹۰ هزار نفر جز خانواده های شهدا، ایثارگران، جانبازان هستند. که اگر تعداد رزمندگان نیز افزوده شود این میزان به ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر کل بنیاد شهید ایلام گفت: استان ایلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بیش از سه هزار شهید، بیش از ۱۴ هزار جانباز و ۳۳۲ ازاده تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

وی ادامه داد: پرداخت تسهیلات اشتغالزایی، تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شاغل در ادارات استان، اعزام جامعه ایثارگران به اردوهای فرهنگی، برگزاری یادواره شهدا و .. از مهمترین اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در سال جاری است.

اسدی خاطر نشان کرد: همچنین اجرای طرح سپاس (دیدار و سرکشی از خانواده های شهدا) با همراهی کارکنان بنیاد، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، استاندار و معاونین وی از دیگر اقدامات مهم بنیاد یه جامعه ایثارگران است.

وی اظهار داشت: امروز یاد و خاطره ی شهدای روستای ماربره ایلام را گرامی می داریم که به جز در تاریخ ایران، در تاریخ هیچ جنگی نظیر چنین حوادثی وجود ندارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام افزود: چنین صحنه هایی بارها در استان ایلام تجربه شده است و مدعیان حقوق بشر بعد از چهل و سه سال، هیچگاه به جنایات خود اعتراف نکرده و در آینده نیز اعتراف نخواهند کرد.

وی یادآور شد: در بمباران روستای ماربره ۵۸ نفر به شهادت رسیدند که ۵۴ نفر در روستا و چهار نفر در سایت نخجیر شهید شدند که ۳۰ نفر از شهدای این حادثه، کودکان خردسال بودند

وی با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا چنین صحنه ای وجود ندارد که مادر بارداری همراه با جنین خود به شهادت برسد، گفت: در روستای ماربره این اتفاق افتاد و امروز میبینیم این خون ها باعث شد نظام جمهوری اسلامی در دنیا الگو قرار بگیرد.

۲۲ اسفند ماه بعنوان روز یزرگداشت شهدا نامگذاری شده است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار