مدیرکل امور عشایری ایلام؛
مدیرکل امور عشایری ایلام بیان داشت : از ۲۰ اسفندماه تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ و در سی کیلومتری ورودی‌های شهرهای مختلف استان ۳۰ نوروزگاه عشایری با سیاه چادر ایجاد خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰ 08 March 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ فرشاد یاسمی افزود : از ۲۰ اسفندماه تا ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۲ و در سی کیلومتری ورودی‌های شهرهای مختلف استان ۳۰ نوروزگاه عشایری با سیاه چادر ایجاد خواهد شد.

وی گفت : در این نوروزگاه ها مسافرین و رانندگان ضمن استراحت موقت می‌توانند از تولیدات عشایر استان که در این سیاه چادرها عرضه می‌گردد خریداری کنند.

یاسمی ادامه داد :  با ایجاد این نوروزگاه ها هم محصولات مختلف تولیدی عشایر استان به مسافران معرفی می‌شود و به نوعی درآمدی برای عشایر استان ایجاد می‌شود و هم مسافران می‌توانند خستگی خود را رفع کرده و به مسیر ادامه دهند.

وی در خصوص حذف دلال و عرضه گوشت گرم گوسفندی تولید عشایر گفت: بخش عمده‌ای از قیمت فروش گوشت در بازار به جیب دلال‌ها می‌رود، این اداره کل از طریق برون سپاری دام عشایر را خریداری کرده و بعد از ذبح در نقاط از پیش تعیین شده به قیمت هر کیلو ۲۵۰ هزار تومان عرضه خواهد شد.

یاسمی  گفت: به این طریق واسطه و دلال از چرخه عرضه گوشت حذف شده و هم عشایر سود خود را می‌برند و هم گوشت قرمز گرم و تازه با قیمت ارزان‌تر نسبت به بازار به دست مصرف کننده می‌رسد./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار