سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ایلام بیان داشت : 1 هزار و 580 فقره حواله الکترونیکی کود در استان صادر شده‌است.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰ 09 March 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ سیامک بیگی  مطرح کرد :  براساس صدور حواله الکترونیکی برای مصرف کشاورزان و بهره‌برداران، اقدام‌های لازم برای عملیاتی کردن این دستور درایلام صورت گرفت و معادل 50 هزار 875 تُن انواع کودهای شیمیایی یارانه‌ای برای مصرف کشاورزان استان حواله صادر شد.

وی گفت :  این میزان حواله از طریق سامانه کنترل و پایش مواد کودی بمنظور تسهیل در فرآیند توزیع هدفمند و مصرف بهینه کود شیمیایی وحذف واسطه‌ها و حواله‌های فیزیکی در توزیع کود شیمیایی انجام شده‌است.

بیگی خاطرنشان کرد :  تخصیص کود تنها به کشاورزان و بر اساس اطلاعات ثبت شده درسامانه جامع پهنه بندی انجام می‌شود و امکان رصد و کنترل سریع و بروز این‌که چه نوع کودی و به چه مقدار و به چه افرادی توزیع می‌ شود را فراهم می آورد.

وی گفت : در راستای اجرای سیاست‌های خودکفایی کشور دربخش کشاورزی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی کودهای شیمیایی، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی طی قرارداد با تولیدکنندگان داخلی، در مورد تامین کودهای شیمیایی مورد نیاز کشور نیز نقش موثری ایفا می‌کند.

بیگی افزود :  سهمیه سالیانه کود شیمیایی یارانه‌ای استان که توسط وزارت جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شود در سال جاری 61 هزار و 150 تُن است که این میزان با وجود مشکلات و محدودیت ‌های موجود، مطابق برنامه ۱۰۰ درصد تامین شده‌است./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار