رئیس کمیته امداد دهلران اظهار داشت :از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۲۴ میلیارد ریال اعتبار برای مددجویان این شهرستان هزینه شده است.
کد خبر: ۱۰۹۵۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۷ 08 March 2023

به گزارش تابناک ایلام ، عبدالرضا باسره  گفت : این اعتبار در زمینه های کمک های بلاعوض و تسهیلات بوده است.

وی مطرح کرد :  از این اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی و ۶۳ میلیارد ریال کمک بلاعوض خارج از مستمری می باشد.

باسره ادامه داد : بیش از ۱۳ میلیارد ریال برای دانش آموزان و دانشجویان هزینه شده که شامل و شهریه دانشجویی ۶ میلیارد و ۴۷۰ میلیون ریال، اردوها ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال، کمک هزینه تحصیلی سه میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال، آموزش خانواده ۱۱۷ میلیون ریال ، کانون ها ۵۹۹ میلیون ریال ، امر به معروف و آموزش خانواده ها ۵۰ میلیون ریال ، حمایت های اجتماعی و عمران و تعمیرات اجاره مسکن جهیزیه و سایر کمک های موردی ۶۷ میلیارد ریال هزینه شده است .

وی  از تهیه ۱۰۸ مورد جهیزیه در سال جاری خبر داد و افزود: ۱۸۳ مورد کمک لوازم خانوادگی شامل کولر، بخاری ، یخچال، اجاق گاز نیز با هزینه ۴ میلیارد و ۵۰۹ میلیون ریال نیز در سال جاری انجام شد.

باسره  اظهار کرد: امسال ۲ میلیارد و ۳۱۷ میلیون ریال حمایت درمانی صورت گرفته و برای توانمندسازی و اشتغال خانواده های تحت حمایت و غیر تحت حمایت دارای شرایط از منابع بانکی و صندوق ولایت با پرداخت ۳۹۳ میلیارد ریال برای ۵۴۲ نفر اشتغالزایی ایجاد شد.

وی از پرداخت تسهیلات خرد شامل وام کارگشایی ودیعه مسکن و هزینه درمانی به تعداد ۳۱۴ فقره با هزینه ۴۶ میلیارد و ۸۷۰ میلیون ریال خبر داد و افزود: از محل مساعدت خیرین و مردمی نیز ۷۸ میلیارد ریال رقم تعهد سال جاری بود که در این حوزه ۱۳۸ درصد رشد داشته ایم و آن را به ۱۰۸ میلیارد ریال رسانده ایم.

باسره با اشاره به جمع آوری چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از صندوق صدقات گفت: اکرام ایتام و حامی یابی یکی از برنامه هاست و ۱۷۶ ایتام تحت حمایت داریم که حامی کمک خود را مستقیم به حساب آنها واریز می کند ، ۱۶ میلیارد ۷۳۸ میلیون ریال تاکنون به حساب آنها توسط حامیان واریز شده است که میانگین دریافتی هر یتیم در ماه ۸ میلیون ۶۴۵ هزار است.

وی به وجود ۱۰۹ فرزند محسنین هم در شهرستان اشاره کرد و افزود: تاکنون هفت میلیارد و ۹۹۴ میلیون ریال توسط حامیان برای محسنین واریز شده و میانگین دریافتی ۶ میلیارد و ۶۶۷ میلیون ریال بوده است./ع

بیشتر بخوانید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار