با حضور مسئولین استان صورت گرفت؛
همزمان با آغاز عملیات اجرایی افتتاح ۷۸ بیمه تامین اجتماعی در ۲۳ استان کشور کلنگ درمانگاه تخصصی شماره ۲ ایلام به زمین زده شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۱ 07 March 2023

ه گزارش تابناک ایلام؛ مدیر تامین درمان ایلام روز دوشنبه در این آیین اظهار داشت: پروژه ساخت دی کلینیک شماره ۲ شهر ایلام در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۶۰۰ متر با اعتباری بالغ بر ۸۸ میلیارد تومان اجرا می شود.

دکتر مهریار سلیمانی افزود: اجرای ۶ طرح مدیریت درمانی در استان شامل دی کلینیک و مرکز جراحی محدود ایلام و درمانگاه های تخصصی مهران، آبدانان، دره شهر و سرابله در دستور کار است.

وی افزود: ساختار حوزه تامین اجتماعی مردمی با خدماتی وسیع و بیمه گر خاص است و معادل آن در سازمان دیگری دیده نمی شود.

مدیر تامین درمان ایلام یادآور شد: بحث درمان یکی از اولویت های سازمان است و هم اکنون در ۲ حوزه مستقیم و غیر مستقیم فعالیت کرده و دارای ۴۵ درمانگاه، ۱۳ بیمارستان، ۱۲۹ مرکز پاراکلینیک، ۷۵ داروخانه، ۳۰ دندانپزشک و ۱۳۵ پزشک است.

مدیر درمان تامین اجتماعی ایلام در بحث مراکز مستقیم نیز اظهار داشت: علاوه بر درمانگاه و مرکز جراحی محدود که در ایلام هستند، یک درمانگاه عمومی در دهلران و بیمارستان شهدای زاگرس نیز بصورت ملکی خدمات ارائه می دهند.

معاون امور عمرانی استاندار ایلام نیز در این آیین گفت: لازمه جلوگیری از حوادث تلخ ایجاد فرهنگ سازی است.

سعید هژبری افزود: حدود ۴۵ درصد از بودجه سفر ریاست جمهوری، اربعین، ملی و استان مربوط به پروژه های راهسازی است که این امر نشان دهنده توجه و تسهیل در تردد رانندگان در مسیر های مواصلاتی استان دارند.

وی با یادآوری اینکه آمار تلفات جاده ای در استان ایلام بسیار بالاست، تاکید کرد: طی ۱۱ ماهه سپری شده از سال جاری ۱۵۰ نفر تصادف منجر به فوت در استان داشتیم که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد افزایش را نشان می دهد اگر چه افزایش تردد خودرویی نیز در مدت مشابه ۳۸ درصد بوده است.

معاون استاندار ایلام اضافه کرد: امسال همانند سال گذشته از کمک سایر دستگاه های اجرایی برای ایام نوروز برای کاهش تصادفات جاده ای استفاده خواهیم کرد، پنج محور رفع نقاط حادثه خیز، ایمن سازی خودروها، تشدید نظارت پلیس، هوشمندسازی جاده ها و توجه و تاکید خاص بر مقوله فرهنگ سازی را در این ایام در دستور کار قرار خواهیم داد.

هژبری با بیان اینکه عامل بیش از ۶۰ درصد تصادفات انسانی است، گفت: امسال بیش از ۲۵ میلیون تردد در سطح جاده های استان انجام شده است که دوربین های ثبت تخلف ۱۷۰ هزار تخلف را ثبت کرده اند که این آمار بسیار افزایشی است.

وی اضافه کرد: برای کاهش تلفات جاده‌ای به راهبرد جدید نیاز داریم و در این راستا نقش فرهنگ سازی از سوی دستگاه‌های مختلف بسیار تاثیرگذار است ، برای فرهنگ سازی در کاهش تلفات جاده ای نقش رسانه ها و تمام دستگاه ها بیش از پیش ضرورت دارد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار