امام جمعه ایلام؛
امام جمعه ایلام با تاکید بر کار فرهنگی برای نسل جوان، یادآور شد: دشمن کار فرهنگی گسترده ای را برنامه ریزی کرده است و تنها راه این مقابله با آن نیز، اقدام فرهنگی است و باید در این حوزه کار شود.
کد خبر: ۱۰۹۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۶ 06 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حجت الاسلام اله نور کریمی تبار، روز دوشنبه در جمع طلاب ایلامی مقیم قم، اظهار کرد: کسی که به عنوان سرباز امام زمان(عج) زندگی دنیایی خود را فدای تبلیغ دین کرده و می خواهد برای دین کار کند، به تکلیف عمل کرده است و این تکلیف و مسئولیت، اقتضائاتی دارد که بایستی انجام و به آن عامل بود.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: خدا به ما توفیق داده برای اولین بار در طول تاریخ تشیع، نائب امام زمان(عج) چنین حکومتی را برای ما تشکیل دهد، طلاب و روحانیون باید ایفاگر نقش و رسالت خود باشند، انتظاری که از ما به عنوان طلبه می رود از بازاری و اداری و فرهنگی نیست، طبیعتاً مسئولیت طلاب و روحانیون بالاتر است

وی با اشاره به حضور ۱۸۰ طلبه ایلامی در شهر مقدس قم و جمعیت بیش از یک هزار نفری طلاب استان، ابراز کرد: منبر، امامت جمعه و جماعات، خطابه و نماز جماعتی که در رسالت طلاب است، بسیار ارزشمند است، اگر پیامی از این تریبون ها منعکس شود، موج قوی ایجاد می کند که این امر، برای طلاب و روحانیون، تکلیف زاست و خداوند متعال، این آبرو و عزت را به ما ارزانی داشته است.

حجت الاسلام کریمی تبار گفت: طلاب و روحانیون باید این سئوال را از خود بپرسند که چقدر متناسب با مسئولیتی که داریم نقش آفرین شده ایم؟ آن هم در استانی که همواره همراه انقلابند و بیشترین هزینه ها را داده اند، اینکه می‌گوییم منتظر ظهور هستیم آیا نقشمان را ایفا کردیم یا داریم میدان را به دشمن واگذار می کنیم و زمینه ظهور را به تاخیر می اندازیم؟

امام جمعه ایلام در ادامه افزود: اولین قدم انسجام طلاب و روحانیون استان است، طلبه هایی که در قم هستند با هم ارتباط داشته باشند، حضور در شهر مقدس قم برای تحصیل و تهذیب، در حوزه علمیه قم و در جوار حضرت معصومه(س) بسیار ارزشمند است، اما آیا فقط همین هدف طلاب بوده یا مقدمه است؟ بدترین چیز برای یک انسان متحرک، با انگیزه و مسئول این است که در مقدمات بماند و هدف فراموش شود.

وی بیان کرد: چند روز دیگر ما نیستیم و در عالم برزخ قرار می گیریم و باید پاسخگو باشیم، آیا این وضعیت ما اقناع کننده است و به هزینه ای که امام زمان(عج) برای ما کرده جواب دادیم؟

حجت الاسلام کریمی تبار بیان کرد: ما چه بخواهیم و چه نخواهیم مسئولیم، در برابر نوجوان‌هایی که دشمن دارد آنها را با گسست نسلی از انقلاب و ارزش های اسلامی جدا می کند، باید پرسید که نقش طلاب در این خصوص چیست؟ ما اگر برای حفظ دنیایمان هم شده که با عمامه در خیابان راه برویم و مورد هتک حرمت قرار بگیریم، باید به عرصه بیائیم.

امام جمعه ایلام با تاکید بر کار فرهنگی برای نسل جوان، یادآور شد: دشمن کار فرهنگی گسترده ای را برنامه ریزی کرده است و تنها راه این مقابله با آن نیز، اقدام فرهنگی است و باید در این حوزه کار شود، الحمدالله حرکات خوبی انجام گرفته و سازمان تبلیغات، سپاه، آموزش و پرورش دست به دست هم دادند و یک کارگاه چند روزه ای برای آن دغدغه هایی که وجود دارد و شیوه ارتباط با دانش آموزان و شبهاتی که باید به آنها پاسخ شود، برگزار کردند و حدود ۵۰۰ نفر از خواهران و برادران طلبه وارد بدنه آموزش و پرورش استان شدند و در طرح امین فعالیت دارند.

وی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بر جهاد تبیین به عنوان یک فریضه عینی، قطعی و فوری تاکید کردند، در واقع نائب امام زمان(عج) تکلیف را بر ما روشن کرده اند و واقعاً باید در این حوزه کار شود، در شرایطی نیستیم که در حجره بمانیم و درس بخوانیم و دلخوش به آنها شویم، ما اگر نجنبیم دشمن پیشروی می کند.

حجت الاسلام کریمی تبار با اشاره به اینکه در خصوص شرایط کنونی، تورم و گرانی و برخی مشکلات اقتصادی در کشور، اظهار کرد: در دولت قبل، تمام امور را به زلف برجام گره زده بودند و به صراحت اعلام کردند که برای آبِ خوردنمان نیازمند مذاکره با آمریکا هستیم و راه حل مشکلات را در ارتباط با آمریکا می دیدند، در صورتی که هیچ دشمنی مشکل دشمن خود را حل کند، دولت سیزدهم تمام قد پای کار امده است، البته انتقاداتی هم وارد است اما تغییرات ایجاد شده بسیار ارزشمند است.

وی ابراز کرد: افزایش حقوق کارکنان و اجرای طرح رتبه بندی معلمان، افزایش۴۰ درصدی حقوق کارگران، عدم استقراض از بانک مرکزی، صادارت نفت و شکستن تحریم ها در این حوزه و جلوگیری از صادرات مواد خام و صدور مواد اولیه و ماشین آلات از جمله اقدامات شایسته دولت سیزدهم است،

امام جمعه ایلام گفت: مشکلات در ارز و بالا رفتن قیمت آن یک چیز صد درصد تصنعی است، ما به اندازه نیازمان دلار، یورو و ارز در کشور داریم و هر چه هم لازم باشد از طریق تولیدات تامین می شود و مشکلی ندارد، معلوم است که توطئه ای برای افزایش قیمت ارز در کشور برنامه ریزی شده است.

وی بیان کرد: البته اقداماتی برای کنترل ارز انجام گرفته است، مجلس، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به این امر ورود کردند، البته دشمن یک هجمه همه جانبه را آغاز کرده و در این جنگ ترکیبی باید ورود کرد و مقابل آنان ایستاد، البته با عنایت خداوند، این هم گذراست، چرا که مقام معظم رهبری فرمودند من به آینده خوشبین هستم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار