استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام گفت: نظارت بر بازار کالاها در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان بویژه در زمینه محصولات پروتئینی باید افزایش یابد.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 05 March 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛  حسن بهرام نیا روز شنبه در نشست ستاد تنظیم بازار اظهار داشت: جلسه تنظیم بازار از چنان اهمیتی برخوردار است که علیرغم حضور در شهرستان دهلران برای شرکت در رزمایش اقتدار هشت با حضور جانشین فرمانده انتظامی کشور در این نشست حضور پیدا کردم تا آخرین برنامه ریزی ها و هماهنگی ها برای ایام نوروز مورد رصد قرار گیرد..

وی افزود: معیشت مردم در گرو برگزاری منظم و مستمر این جلسات بویژه در ایام پیش رو برای ایام نوروز و ماه مبارک رمضان است، تقارن این دو ایام موجب می شود نظارت ها مضاعف شده و مسوولان در راستای معیشت مردم و دسترسی آسان به ارزاق نهایت دقت و تلاش را داشته باشند.

استاندار ایلام یادآور شد: آنچه مهم است نظارت بر قیمت و نحوه توزیع است ، این موضوع بویژه در خصوص گوشت قرمز و سفید باتوجه به نیاز مردم از اهمیت دوچندان برخوردار است تا مصرف کننده واقعی و بویژه اقشار محروم بتوانند نیازهای خود را تامین کنند.

بهرام نیا اضافه کرد: گوشت های منجمد تامین شده باید از طریق فروشگاه های زنجیره ای توزیع و به دست مصرف کننده رسیده و نظارت ها باید افزایش یابد ، لازم است دستگاه های اجرایی مرتبط جلسه ستاد تنظیم بازار شهرستان ها را تشکیل دهند.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین امر در این خصوص و کنترل قیمت ها نظارت میدانی است، حضور دستگاه های متولی باید به گونه ای باشد که آثار آنرا مردم در سطح بازار لمس کنند و برخورد با متخلفان نیز عبرت آموز باشد.

استاندار ایلام یادآور شد: میزان کالاهایی که وارد استان می شود آمار آن در اختیار دستگاه های مربوطه و نظارتی قرار گیرد ، گشت ها و تیم‌های بازرسی نیز در ایام تعطیل باید حضور میدانی داشته و خلا وجود نظارت نباید در سطح بازار وجود داشته باشد.

بهرام نیا اضافه کرد: برای نظارت بیشتر در شهرستان ها اعضای ستاد تنظیم بازار و مدیران دستگاه های اجرایی مراجعه و سرکشی لازم را از واحدهای صنفی داشته باشند.

استاندار ایلام سیاست دولت در زمینه نان را رقابتی کردن این خوراک اساسی مردم ذکر کرد و گفت: اما کیفیت نان با شرایط مطلوب فاصله دارد و باید نظارت بر خبازی ها و نانوایی‌ها افزایش یابد.

بهرام نیا با بیان اینکه روز گذشته از تعدادی از نانوایی‌های سطح شهر سرکشی داشتم اما بسیاری از نانوایی ها تعطیل بوده اند: اظهار داشت: این امر قابل قبول نیست ، دستگاه های مربوطه باید در این خصوص نظارت و پیگیری های لازم را انجام دهند.

استاندار ایلام گفت: خط قرمز ما منافع مردم است ، باید نظارت ها در این زمینه ها به صورت جدی و مستمر باشد , در تصمیماتی که به منافع و معیشت مردم مرتبط است با کسی تعارف نداریم./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار