۲۶ دستگاه اجرایی اعلام آمادگی کردند که در ایام نوروز به مسافران خدمات ارائه دهند.
کد خبر: ۱۰۹۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰ 04 March 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام در نشست ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ استان ایلام با تاکید بر همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی برای ارایه خدمات مناسب به مسافران، گفت: دستگاه های ذی ربط در فرصت باقی مانده تا نوروز تدابیر لازم را در زمینه آماده‌ سازی فضای شهری و خدمات سفر به گردشگران در استان فراهم کنند.

 سعید هژبری  اظهار کرد: هدف از تشکیل این ستاد برنامه ریزی یکپارچه برای ارائه خدمات مطلوب و مناسب به مسافران و گردشگران به استان بوده و در این خصوص رضایتمندی مسافران برا ما بسیار حائز اهمیت است.

هژبری ادامه داد: اگر زیرساخت های لازم مهیا و اطلاع رسانی مفید هم انجام گیرد بدون شک سنگ زیربنای گردشگری را بنا نهاده ایم، در واقع دستگاه های اجرایی علاوه بر رسالت خود باید به عنوان یک سفیر گردشگری عمل کنند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای استان ‌مرزی ایلام در حوزه بوم گردی، گفت: برای توسعه استان باید نگاه قومی قبیله ای را کنار بگذاریم.

معاون استاندار ایلام به ظرفیت های خاص کنگره اربعین در استان اشاره کرد و ‌افزود: این مهم بزرگترین رویداد بین المللی در دنیا به شمار می رود که استان ایلام پایلوت این رویداد است.

هژبری در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش خاص گردشگری مذهبی و ظرفیت های دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: ۱۹ یادمان استانی، هفت یادمان ملی و ۴۲ یادمان شهدای گمنام در استان ایلام وجود دارد.

وی بیان داشت: باید تمام تلاش خود را برای جذب زائران و گردشگران عراقی را بکار بگیریم چرا که بر اساس آمار مربوطه ۳۴ درصد گردشگران خارجی به استان عراقی هستند.

معاون استاندار ایلام از برگزاری مانور خودرویی از ۲۰ الی ۲۱ اسفندماه در استان خبر داد و گفت: باید از همین الان برنامه ریزی لازم برای کشیک واحدهای خدمات رسان، ترافیک، ساماندهی ورودی و خروجی شهر و تدابیر لازم برای چهارشنبه سوری و پنج شنبه آخر سال در نظر گرفته شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام هم در این نشست با مطلوب ارزیابی کردن این جلسه اظهار کرد: ۲۶ دستگاه اجرایی اعلام آمادگی کردند که در ایام نوروز به مسافران خدمات ارائه دهند.

وی افزود: ۹ کمیته فعال در استان ایلام تشکیل شده‌ و برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده تا در حوزه‌های مختلف از جمله اسکان، جاده و... بتوانیم به‌نحو مطلوب در خدمت مسافران و گردشگران نوروزی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با اشاره به تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: برای حفظ شأن جایگاه ماه مبارک رمضان نیز برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار دارد.

شریفی اضافه کرد: استان ایلام به عنوان یک استان چهار فصل با نام عروس زاگرس در کشور شناخته‌شده که هرساله میزبان خیل کثیری از زائرین حسینی از مناطق مختلف کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام در پایان با بیان اینکه طی روزهای گذشته شاهد ورود اولین تور گردشگری به استان بودیم گفت: تمامی زیرساخت‌های گردشگری در استان فعالیت خود را آغاز کرده و پیش‌بینی می‌شود آمار گردشگران نوروزی امسال نسبت‌به سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام ننیز در این جلسه گفت: ۱۰۰ واحد آموزشی در قالب ۴۹۰ کلاس درس آماده پذیرش مهمانان و گردشگران در ایام نوروز ۱۴۰۲ است.

علی درویشی افزود: مهمانسرای ایلام، زائرسرای مهران و تمامی خانه‌های معلم و باشگاه‌های فرهنگیان آماده پذیرش مسافران نوروزی هستند.

وی افزود: اسکان مسافران نوروزی در مدارس و مراکز رفاهی از ۲۵ اسفندماه سال جاری آغاز و تا ۱۳ فروردین سال ۱۴٠۲ ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود شهرستان‌های دره‌شهر، بدره، سیروان و ایلام بیشترین میزان پذیرش مهمانان نوروزی در ستادهای اسکان فرهنگیان را داشته باشند.

درویشی اضافه کرد: با توجه همزمانی تعطیلات عید نوروز با ایام رمضان، از مسئولان اجرایی درخواست می‌شود در حوزه مسائل حفاظتی دقت نظر بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: تجهیزات برخی مدارس ایلام پاسخگوی نیاز مهمانان نوروزی نیست بنابراین از مسئولان تقاضا می‌شود تجهیزات لازم را به صورت امانی در اختیار این اداره کل قرار داده تا مسافران با مشکل مواجه نشوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام تاکید کرد: بیشتر مسافران نوروزی فرهنگی در ایام نوروز اسکان در مدارس ایلام را انتخاب می‌کنند بنابراین تجهیز این مکان‌ها اولویت مهم آموزش و پرورش استان است./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار