نماینده کشور عراق در همایش بین‌المللی در مسیر کشاورزی دانش بنیان از حضور بنیاد برکت در عراق و فعالیت‌های این بنیاد در حوزه‌های مختلف تشکر کرد و گفت: حضور بنیاد برکت در عراق و ایجاد طرح‌های کشاورزی در این کشور ارزشمند است.
کد خبر: ۱۰۹۵۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰ 04 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ مالک الدرعی(ابوباقر) روز شنبه در در اولین رویداد فناورانه بین‌المللی در مسیر کشاورزی دانش بنیان با حضور مسوولان و تجار عراقی در حوزه کشاورزی، اظهار کرد: حوزه کشاورزی عراق نیازمند استفاده از دانش، فناوری و تجارب طرف ایرانی است.

وی با تاکید بر اینکه باید استفاده بهینه از آب و خاک در دستور کار مسوولان ایرانی و عراقی باشد، گفت: ایران تجارب و فناوری علم کشاورزی خود را در اختیار کشاورزان عراقی قرار دهد و ما از همکاری ایرانی‌ها استقبال می‌کنیم. 

مالک الدرعی ادامه داد: کشاورزان، تجار و فعالان عراق برای رشد و ترقی حوزه کشاورزی کشور به تمامی امکانات فناورانه ایرانی‌ها نیاز دارند.

وی یادآور شد: حضور کشاورزان ایرانی ساکن در برخی نقاط عراق نقطه عطفی در بخش کشاورزی عراق است و موجب رشد این حوزه شده‌اند و تجارب خود را در اختیار کشاورزان عراقی قرار داده‌اند.

نماینده کشور عراق در همایش بین‌المللی در مسیر کشاورزی دانش بنیان از حضور بنیاد برکت در عراق و فعالیت‌های این بنیاد در حوزه‌های مختلف تشکر کرد و افزود: حضور بنیاد برکت در عراق و ایجاد طرح‌های کشاورزی در این کشور ارزشمند است.

وی با بیان اینکه این نشست باید یک نقطه آغاز برای ارتباطات کشاورزی ایران و عراق است، افزود: دنیا هم‌اکنون از تنش و کاهش منابع آبی، افزایش جمعیت و نبود امنیت غذایی رنج می‌برد و برای کاهش این چالش‌ها در منطقه ایران و عراق در حوزه کشاورزی نوین و مدیریت درست آب و خاک باید ارتباط و مراوده بیشتری با هم داشته باشند.

رییس حوزه علمیه ایلام نیز در این همایش با بیان اینکه هدف استعمار تضعیف کشاورزی کشورها است، گفت: امروزه بخش کشاورزی با توجه به تنش‌های آبی باید صنعتی و مجهز به دانش و فناوری نوین و روز شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین وعد مرادبیگی افزود: به فرموده مقام معظم رهبری باید کشاورزی ایران از سنتی به سمت صنعتی شدن حرکت کند و حفظ منابع آبی و استفاده بهینه از عنصر آب و استفاده بیشتر از کشاورزی به عنوان یک سرمایه مهم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و به فرموده ایشان یکی از ارکان استقلال و عدم وابستگی کشور، توسعه کشاورزی است.

وی تصریح کرد: باید شرکت‌های دانش بنیان با علم یا تولید محصولات فناروانه به بخش کشاورزی ورود کنند و به منظور جلوگیری از فرسایش خاک و استفاده بهینه از منابع آبی باید به اجرایی کردن کشاورزی صنعتی سرعت بخشید.

حجت الاسلام والمسلمین مرادبیگی به تجار و فعالان بخش کشاورزی عراق توصیه کرد از تجارب شرکت‌های دانش بنیان استان ایلام و دیگر استان‌های کشور استفاده کنند و همچین ایجاد زراعت فرامرزی از سوی مسوولان سازمان جهاد کشاورزی ایلام در خاک عراق در دستور کار قرار بگیرد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار