یادواره شهدای عملیات والفجر ۵ و ۲۰۷ شهید ایل شوهان که در یادمان سه راهی چنگوله برگزار شد.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵ 04 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار جمال شاکرمی،  فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام در یادواره شهدای عملیات والفجر ۵ و ۲۰۷ شهید ایل شوهان که در یادمان سه راهی چنگوله برگزار شد، اظهار کرد: امام خمینی (ره) درس‌های جدیدی به ما آموخت و راه‌های روشنی برای دست‌یابی به قله‌های پیشرفت به ما آموخت.

وی با بیان اینکه فضای آکنده از مهربانی، صفا و صمیمت را در این یادواره می‌توان دید که حاصل همدلی بین مردم و مسئولین در برگزاری این یادواره است، گفت: در هر فرصتی ایلات، به بیان رشادت ها در دوران دفاع مقدس در خلال برگزاری یادواره‌های شهدا می‌پردازند و امروز پانزدهمین یادواره شهدای ایل شوهان است که فرصتی برای بیان رشادت‌های این ایل غیور است.

شاکرمی با بیان اینکه این یادواره کاملا مردمی است و صفر تا صد کار با مردم بوده و بیش از ۱۲ نفر از اعضای ستاد بزرگداشت این یادواره از فرماندهان دوران دفاع مقدس هستند، تصریح کرد: سه راهی چنگوله در مهران مدخل عملیات والفجر ۵ است و یادمان کسانی است که زمینی نبودند و راه‌های آسمان را پیدا کردند.

محمد سبحان حسنی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی  استاندار ایلام نیز در این مراسم اظهار کرد: مردم ایلام همزمان در چند جبهه لباس مقاومت بر تن داشتند و هیچ کسی در مقابل دشمن تسلیم نشد.

وی افزود: مردم استان انصافاً در دفاع مقدس سنگ تمام گذاشتند، برخی ویژگی ها در دوران دفاع مقدس می تواند مختص مردم ایلام باشد.

حسنی ادامه داد: مردم استان از یک طرف در ۴۳۰ کیلومتر مرز استان که طولانی ترین مرز با کشور عراق است بایستی پا به پای رزمندگان اسلام برای دفاع از سرزمین حضور پیدا می کردند از طرف دیگر در جبهه میانی دشمن به خاطر ضربه زدن به روحیه دشمنان اسلام به راه اندازی و تشکیل گروهگ "فرسان" که معروف به #گوش_بُرها بود و شبها می آمدند و اقدام به کمین می کردند و جاده مواصلاتی  دهلران مهران را ناامن می کردند که در پشت جبهه ضربه می زدند که باید با آنها هم مقابله می کردند.

وی اضافه کرد:  پشت خط هم باید مردم و رزمندگان مقابله می کردند، از طرف دیگر چند کیلومتر عقب تر جایی که مردم ما حضور داشتند در زیر بمباران هواپیماهای عراقی باید مقاومت می کردند، یعنی همزمان در چند جبهه زن، مرد و پیر و جوان لباس مقاومت بر تن داشتند، هیچ کسی در مقابل دشمن تسلیم نشد

معاون استاندار ایلام تاکید کرد: حضور پرشور مردم در این یادواره بیانگر پیوند نسل گذشته دفاع مقدس با نسل جدید است، این حضور باشکوه نشان از مردمی بودن انقلاب و پای کار بودن مردم تا آخرین لحظه در دفاع از اسلام و پیروی از ولایت است.

حسنی گفت: خداوند را شاکریم که یکبار دیگر با حضور خودتان حماسه خلق کردید که از دشت چنگوله این پیام را به دشمنان بدهید که شما همان مرزداران وفادار دیروز هستید که امروز همچنان ایستاده اید./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار