استاندار ایلام ؛
استاندار ایلام بیان داشت : در مجموع حدود ۵۷۰ میلیارد ریال اعتبار برای یادمان ها و گلزار شهدا در استان در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۲۰ میلیارد ریال از آن تخصیص یافته است.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰ 03 March 2023

 به گزارش تابناک ایلام؛ حسن بهرام نیا افزود : در اعتبارهای سال آینده و سفر ریاست محترم جمهور به استان، انشاالله نیاز است تا نگاه ویژه ای به یادمان ها برای توسعه داشته باشیم.

 وی گفت : یادمان شهدای قلاویران محلی است که عزیزان ما در دوران هشت سال دفاع مقدس، در آن عرشی بودند و فرشی نبودند، از این منظر اینجا مکان مقدسی است و هر کس در آن حضور دارد توسط شهدا دعوت شده است.

بهرام نیا ادامه داد :  برخی اعلام کردند که در اربعین امسال فاجعه منا رخ خواهد داد و همه آحاد مردم و مسئولان پای کار آمدند تا اتفاق ناگواری رخ ندهد و خوشبختانه یک نفر هم تلفات نداشتیم.

وی مطرح کرد : در اربعین سال جاری، در مقام مقایسه با سال ۹۸ میزان تلفات جانی ناشی از مرگ و میر جاده ای ۲۳ درصد کاهش یافت و این در حالی بود که بیش از سه میلیون نفر از مرز مهران در اربعین امسال تردد کردند، افزون بر این تلفات جاده ای نیز ۵۰ درصد کاهش یافت و برای نخستین بار جاده‌های استان یک طرفه نشدند.

 استاندار ایلام افزود : در راستای توجه به حوزه ایثار و شهادت همچنین ۱۱۰ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی المان دو یادمان شرهانی و قلاویزان تخصیص یافته است و افزون بر این، ۵۰ میلیارد ریال نیز برای ساماندهی مزارهای مطهر شهدا در نظر گرفته شده که ۴۰ میلیارد ریال از این مبلغ تخصیص داده شده است./ع

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار