مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ؛
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: ۱۲۲ مرکز اقامتی با ظرفیت حدود پنج هزار و ۷۸۸ نفر آماده پذیرش مسافران نوروزی سال ۱۴۰۲ است.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۳۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۴ 01 March 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ فرزاد شریفی اظهار داشت: برای عید نوروز ۱۴۰۲ تعداد ۶۰ واحد بومگردی و ۱۱ هتل با ظرفیت چهار هزار و سه نفر در کل استان و ۵۱ خانه استیجاری در مهران با ظرفیت یک هزار و ۷۸۵ نفر به استعداد هر خانه ۳۵ نفر کف خواب پذیرای مسافران نوروزی هستند.

وی یادآور شد: هم اکنون همه خانه های بومگردی استان برای تعطیلات نوروزی با توجه به استقبال گردشگران رزرو شده اند و پیش بینی ها حکایت از حضور بیشتر مسافران در تعطیلات ۱۴۰۲ در مقایسه با نوروز ۱۴۰۱ دارد.

شریفی ادامه داد: هر فرد یا شرکتی که توان ایجاد خانه های استیجاری برای ایام نوروز و پذیرش مسافران نوروزی را دارد برای اخذ مجوز و آگاهی از شرایط این اقامتگاه ها اقدام کند.

وی یادآور شد: همه تورهای گردشگری با اتصال به سامانه جانا (سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری ) زیر نظر کارشناسان گردشگری فعال هستند.

وی اضافه کرد: در کنار اقامتگاه های زیر نظر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کمیته فرهنگیان با دبیری آموزش و پرورش نیز از ۲۵ اسفند با اختصاص ۱۰۰ مدرسه و ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ کلاس آماده پذیرایی و اقامت مسافران نوروزی است.

به گفته شریفی ستاد خدمات سفر با ۹ کمیته اصلی و ۲۵ زیرمجموعه آمادگی کامل برای پذرایی و اقامت مسافران نوروزی دارد تا همه گردشگران نوروزی از نقاط مختلف استان در مدت تعطیلات استفاده کنند.

وی افزود: ۱۱۰ غرفه نمایشگاه صنایع دستی، سیاه چادر، سوغات و غذاهای محلی و حدود هشت نوروزگاه با برنامه های شاد و متنوع و بومی محلی در شهرستان های مختلف دایر خواهد شد.

وی تاکید کرد: باتوجه به تلاقی تعطیلات نوروزری و حلول ماه مبارک رمضان عمده برنامه های نوروزی با رعایت شان ماه رمضان و متفاوت تر از سال های گذشته برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام یادآور شد: سامانه ۰۹۶۲۴ آماده دریافت نظرات، شکایت، انتقاد و پیشنهاد مردم و گردشگران نوروزی در مدت اقامت در استان ایلام است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار