استاندارایلام ؛
استاندار ایلام از شناسایی هشت هزار پروژه نیمه تمام در این استان خبر داد که برای تکمیل اعتبار بسیار زیادی نیاز دارند.
کد خبر: ۱۰۹۴۸۲۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹ 01 March 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسن بهرام نیا روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: بیش از هشت هزار پروژه در سطح استان به شکل نیمه تمام بوده که از این میزان ۶ هزار پروژه ملی و مابقی استانی هستند.

وی ادامه داد: اموال غیرمنقول دستگاه های اجرایی باید شناسایی و همکاری لازم را در این زمینه داشته و رسانه ها تبیین و روشنگری لازم را در این زمینه داشته باشند.

استاندار ایلام با اشاره به بحث مولدسازی دارایی های دولت، خواستار روشنگری رسانه ها، مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص این موضوع شد و گفت: مولدسازی مصوبه سران سه قوه و تبدیل به قانون شده و از محل فروش اموال مازاد دستگاه های اجرایی است که ما می توانیم پروژه نیمه کاره ای که سالهاست مردم در انتظار تکمیل آنها هستند را افتتاح کنیم.

بهرام نیا با تاکید بر مزیت های مولدسازی دارایی های دولت در استان ایلام و کشور گفت: بعنوان مثال حدود ۱۹ پمپاژ کشاورزی نیمه کاره در استان است که سالهاست مردم در انتظار افتتاح آنها هستند که در صورت مولدسازی دارایی ها شاهد بهره برداری از این پروژه ها هستیم و با بهره برداری از این پروژه ها، سطح محصولات زراعی و باغی استان نیز افزایش می یابد و رونق اقتصادی و اشتغال بسیار قابل ملاحظه ای را نیز در پی خواهد داشت.

استاندار ایلام یادآور شد: برخی دستگاه های اجرایی اعلام کرده اند کمبود نیرو دارند، از طرفی بر اساس کارشناسی های دقیقی انجام شده هفت هزار نیروی مازاد در ادارات داریم که باید کمبود نیروهای برخی از دستگاه های اجرایی از طریق این نیروهای مازاد متناسب با نیازسنجی ها تامین شود.

وی با اشاره به بازدید سرزده از بیمارستان رازی تاکید کرد: یکی از مشکلات این بیمارستان کمبود نیروی خدماتی است که انتظار می رود دانشگاه علوم پزشکی به این مطالبه به حق مردمی رسیدگی و نسبت به بکارگیری نیرو اقدامات لازم را انجام دهند.

استاندار ایلام اضافه کرد: دولت سیزدهم بر این امر معتقد است که هر مسأله ای به ما رسیده مسوول حل آن هستیم و با اقدام عملی باید مشکلات را حل کرد.

بهرام نیا گفت: هر عملی که در راستای اصلاح امور انجام می شود، به طور قطع مقاومت هایی وجود دارد، اما مدیران باید با مردم ارتباط داشته باشند، چراکه ایرانیان مردمی فرهنگی هستند و خط قرمز ما نیز منافع مردم است.

وی اظهار داشت: رعایت عدالت برای جذب نیرو در دستگاه ها از جمله مواردی است که باید اولویت کار ارگان های اجرایی قرار گیرد ، همچنین مناسب سازی چینش نیروها در سطح ادارات با پیگیری های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان دنبال شود.

استاندار ایلام یادآور شد: عدالت در توزیع درآمدهای ناشی از آلایندگی های صنایع بر اساس معیار و ملاک باشد که در این خصوص کارگروهی تشکیل شده و سهم شهرستان های مختلف استان را از این میزان مشخص کرده است.

بهرام نیا تاکید کرد: یکی از موضوعات مهم افزایش دقت در سنجش آلایندگی است که باید این دستگاه ها در سطح شهرستان ها نصب باشد تا در نهایت عدالت شاهد توزیع سهم میزان آلایندگی باشیم ، سازمان محیط زیست استان باید با پایش دقیق و اندازه گیری آلایندگی ها اقدامات لازم را انجام دهد./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار