مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام؛
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ایلام گفت: سه هزار و ۸۳۱ مورد مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در این استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون انجام شده است.
کد خبر: ۱۰۹۴۷۱۷
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 28 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ حبیب‌الله محبی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح هادی شامل شن ریزی‌، اجرای جوی و جدول، کانال سنگی، بیس و آسفالت سطح معابر طی ۲ سال گذشته در ۴۴۶ روستای این استان اجرا شده که ۲۰۶ روستا از این تعداد سال ۱۴۰۰ و ۲۴۰ روستا نیز امسال عملیاتی شده است.

وی افزود: ۷۳۱ جلد سند مسکونی در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و یک هزار و ۸۶۲ مورد نیز در روستاهای استان طی ۲ سال اخیر برای متقاضیان صادر شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام یادآور شد: مقاوم‌سازی و ساخت مسکن یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است که با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و کمک بلاعوض باعث شده است بخش عمده‌ای از مشکلات مسکن در روستاها حل شود.

محبی اضافه کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از سه هزار و ۸۳۱ واحد مسکونی مقاوم‌سازی شده که از این تعداد ۲ هزار و ۸۰۴ واحد مسکن روستایی و یک هزار و ۲۷ مسکن شهری در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت را شامل می‌شود.

وی گفت: همچنین ساخت مسکن محرومان در این طرح ۲ هزار و ۴۰۰ واحد بوده که با اعتباری بالغ بر ۷۲ میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۱۴۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه انجام گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن ایلام اظهار داشت: ساخت مسکن روستایی برای افراد کم‌بضاعت با همکاری بنیاد در دستور کار قرار گرفته که تاکنون با تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض و همچنین تحویل سیمان و میلگرد، ساخت ۵۱۹ واحد مسکونی روستایی با اعتباری معادل ۱۳۰ میلیارد تومان در دست اقدام است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار