پیشنهاد می شود برای حذف فیلتر از همه وب سایت هایی خبری و رسانه ای و اطلاع رسانی تلاش شود.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵ 28 February 2023

سیدابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری، به تازگی سید محمد امین آقامیری را به‌عنوان دبیر شورای عالی فضای مجازی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی منصوب کرد. 

به این بهانه می توان این پیشنهادات را برای دبیر جدید مطرح کرد.

1- پیشنهاد می شود برای حذف فیلتر از همه وب سایت هایی خبری و رسانه ای و اطلاع رسانی تلاش شود. ایران یکی از کشورهایی است که شمار زیادی از وب سایت ها به زبان های مختلف از رسانه های مهم جهان فیلتر هستند. 

2- پیشنهاد می شود برای پایان دادن به فیلتر شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک، یوتیوب،‌ توییتر و اینستاگرام و پیام رسان ها از جمله  تلگرام و واتس اپ و ...تلاش شود. فیلتر این شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها چیزی جز خودزنی و خود تحریمی و خودمحرومی از فناوری های جدید ارتباطی جهان و مزایای اقتصادی - اجتماعی و ... آنها نیست.

3- پیشنهاد می شود الزام دریافت مجوز برای راه اندازی و فعالیت رسانه و خبری در فضای اینترنتی امکان پذیر شود و افراد تنها ملزم باشند قبل از راه اندازی رسانه و فعالیت رسانه ای - خبری خود در فضای اینترنت، مشخصات خود و رسانه خود را به ادارات دولتی اطلاع دهند یا ثبت کنند تا اگر کسی شکایتی داشت قابل بررسی و پیگیری باشد و مالکیت رسانه شفاف شود. با این اقدام،‌ از رسانه های حرفه ای و سالم حمایت و همزمان با شبه رسانه های باج گیر مقابله می شود.

4- پیشنهاد می شود فیلتر وب سایت ها و برنامه های اینترنتی با هدف مقابله با سوء استفاده جنسی به ویژه از کودکان، پورنوگرافی،‌ نژادپرستی،‌ نفرت افکنی و کلاهبرداری در فضای اینترنت، انجام شود.

5- پیشنهاد می شود برای مقابله با خبر جعلی یا خبرهای شبه جعلی و دروغ در فضای اینترنتی،‌ از فعالیت رسانه های حرفه ای و شناسنامه دار در فضای اینترنت حمایت صورت بگیرد.

6- پیشنهاد می شود برای آموزش سواد رسانه ای به کودکان و دانش آموزان و جوانان،‌ کتاب ها و محتواهای آموزشی مناسب تهیه و توزیع و تدریس شود. در این زمینه بهتر است از کارشناسان ارتباطات و روزنامه نگاران بهره برد.

7- پیشنهاد می شود با توقیف یا لغو امتیاز رسانه های حرفه ای و شناسنامه دار به ویژه رسانه های فعال در فضای اینترنت،‌ مخالفت شود و از ادامه کار و حیات آنها حمایت و پشتیبانی لازم صورت بگیرد.

9- پیشنهاد می شود ارتباط مرکز ملی فضای مجازی با روزنامه نگاران حرفه ای و کارشناسان علوم ارتباطات برقرار و تقویت شود.

10 - پیشنهاد می شود از راه اندازی و فعالیت رسانه های کوچک در شهر و روستاها در فضای اینترنتی حمایت و از برخوردهای سلیقه ای،‌ غیرقانونی و شبه قانونی و سوء استفاده از قانون جلوگیری شود. 

11- پیشنهاد می شود در صورت تصمیم گیری برای فیلتر یا تقاضا و حمایت از فیلتر یک وب سایت یا برنامه اینترنتی، دلایل و استدلال ها و نام مقامات حامی این اقدام منتشر شود.

 12- پیشنهاد می شود از ایجاد موانع در برابر ورود ابزارها و برنامه های ارتباطی به کشور خودداری شود. تلاش برای حذف ممنوعیت ورود و استفاده از گوشی آیفون 13 یکی از این موارد است.

13- پیشنهاد می شود قاطعانه برای جلوگیری از هر گونه قطع یا تضعیف یا اختلال اتصال به اینترنت تلاش شود.

14- پیشنهاد می شود دسترسی به اینترنت در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم ایران با حمایت های بیشتر از جمله پرداخت یارانه برای استفاده مردم از اینترنت (اینترنت یارانه ای) همراه شود./ح

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار