مدیرعامل پتروشیمی هلیلان خبر داد
در نتیجه چانه زنی ،لابیگری و رایزنی های حسن بهرام نیا با رای اعضای کمیسیون حل اختلاف گمرکی ،ماشین آلات صنعتی پتروشیمی هلیلان پس از یکسال و نیم توقف در بندر امام ،مشمول معافیت گمرکی شدند تا یکی از اساسی ترین موانع آغاز بکار این طرح صنعتی برداشته شود
کد خبر: ۱۰۹۴۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۰ 27 February 2023

به گزارش تابناک ایلام ؛احداث پتروشیمی هلیلان که از چند سال پیش مجوز احداث آن در منطقه محروم هلیلان صادر و فرآیند آماده سازی زیرساخت های آن فراهم شد ،یکی از مهمترین و اثرگذارترین طرح های توسعه ای استان است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دست احداث است .

صنعتی مهم و شتاب دهنده توسعه و پیشرفت استان که با انتشار اخبار احداث آن ،موجی از امید به آینده در زمینه اشتغالزایی و زدودن غبار محرومیت از چهره شهرستان توسعه نیافته هلیلان در جوانان این منطقه ایجاد کرد

هرچند انتظار می رفت به موازات اثرگذاری این صنعت در تحقق اهداف توسعه ای منطقه و استان ،مسولین حوزه های گوناگون با تعامل با موسسین ، موانع پیش روی آن را برداشته و در فرآیند آغاز بکار این طرح  همراهی لازم را معمول دارند ،اما برخی قوانین ومقررات موجود از یک سو و عدم اعتقاد برخی از مسولین وقت به سرعت بخشی به این صنعت مانع از تحقق زودهنگام آن شد.

با روی کار آمدن دولت جدید و اهتمام جدی مسولین استان و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی بعنوان مکمل اقدامات نماینده سابق استان که سهم بسزایی در تصویب این طرح برجای گذاشت ،این روزها برداشته شدن موانع تحقق این طرح بزرگ صنعتی را شاهدیم.

بدنبال مصوبات تسهیل کننده فرآیند احداث این واحد صنعتی که با مساعدت و دلسوزی استاندار ایلام در جلسه ستاد تسهیل تجلی یافت ،امروز اتفاق مهم دیگری در روند تحقق این طرح بوقوع پیوست

در نتیجه چانه زنی ،لابیگری و رایزنی های حسن بهرام نیا با رای اعضای کمیسیون حل اختلاف گمرکی ،ماشین آلات صنعتی پتروشیمی هلیلان پس از یکسال و نیم توقف در بندر امام ،مشمول معافیت گمرکی شدند تا یکی از اساسی ترین موانع آغاز بکار این طرح صنعتی برداشته شود

مدیرعامل پتروشیمی هلیلان در تشریح این اقدام اثرگذار استاندار ایلام در گفتگویی با خبرنگار این رسانه اظهار داشت :پس از یکسال و نیم بلاتکلیفی تجهیزات صنعتی پتروشیمی در بندر امام، با پیگیری ها و رایزنی استاندار ایلام با معاون حقوقی رییس جمهور، مهمترین مانع پیش روی این طرح برداشته شد

دکتر اصغر عارفی گفت:بخش قابل توجهی از تجهیزات صنعتی خریداری شده در بندر امام به مدت یکسال و نیم بلاتکلیف ماندند که این مساله هزینه های واردات، هزینه انبارداری و هزینه تاخیر در راه اندازی را به ما تحمیل کرد.

وی افزود: با پیگیری های دلسوزانه استاندار ایلام از طریق معاونت حقوقی رئیس جمهوری و همچنین پیگیری های آقای بسطامی نماینده استان از طریق وزارت اقتصاد یراساس بندغ ماده ۱۱۹ گمرکی ،موضوع به کمیسیون حل اختلافات گمرکی احاله شد.

عارفی بیان داشت : بالاخره پیگیری ها و رایزنی های استاندار ایلام با اعضای کمیسیون حل اختلاف منجر به صدور رای معافیت گمرکی شد که این موضوع به یقین تسهیل بخش راه اندازی این طرح خواهد انجامید .

مدیر پتروشیمی هلیلان تصریح کرد:یقینا تلاش ها و پیگیری های جهادی مدیران تلاشگر و خدوم دولت در اذهان موسسین این صنعت و مهمتر از آن مردم محروم استان یادگار خواهد ماند و رای معافیت گمرکی منجر به ورود تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی ۸۰ مگاواتی این مجموعه خواهد شد که اثرات آن بر توسعه استان بر کسی پوشیده نیست.

وی در پایان تاکید کرد : مجموعه مدیران استان و آقای بسطامی نماینده ایلام در مجلس تلاش های فراوانی برای تحقق این مهم معمول داشتند .از این‌رو جا دارد هیات مدیره و مدیرعامل پتروشیمی هلیلان مراتب قدردانی خود را از استاندار محترم ایلام وهمچنین تلاش های آقای بسطامی نماینده استان در مجلس اعلام نمایند.

یقینا مردم استان خصوصا مردم نجیب هلیلان هیچگاه دلسوزی و اهتمام جناب آقای استاندار به رفع مشکلات موجود در سر راه احداث پتروشيمي هلیلان به عنوان یک طرح مهم توسعه ای را از یاد نخواهند برد . و متعاقب آن مدیران پتروشیمی هلیلان نیز تمامی مساعی خود را در مسیر عینیت بخشی به این طرح بزرگ صنعتی را به کار خواهند بست.

 

اخبار مرتبط 

اعمال بند غ ماده ۱۱۰ گمرکی در بودجه / گامی مهم برای تسریع در روند اجرایی شدن پتروشیمی هلیلان 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار