مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام؛
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: ویژه برنامه جشن عید نیمه شعبان امسال در مرکز این استان متفاوت از سالهای قبل و بصورت همایش بزرگ و عمومی برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۰۹۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۷ 26 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ محمد علی نجفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال برنامه ریزی ویژه ای برای عید نیمه شعبان انجام و بصورت همایش بزرگ و جشن عمومی در مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم ایران و استان ایلام نسبت به ائمه اطهار(ع) و به ویژه امام زمان(عج) علاقه و ارادت خاص قلبی دارند، ابراز کرد: این برنامه در قالب جشنواره بزرگ عمومی ۱۰ ساعته خواهد بود تا زمینه حضور هرچه بیشتر عموم در هر ساعت از طول روز در این محفل باشکوه فراهم شود.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام مکان برگزاری این جشنواره را از میدان ۲۲ بهمن تا چهار راه سیدالشهدا(ع) عنوان کرد و گفت: در قالب این برنامه در مسیر پیش بینی شده ۴۰ غرفه پیش بینی که شامل ایستگاه های صلواتی متنوع، برگزاری مسابقه، نقاشی، کودکان، سفالگری، برگزاری پویش کیک نذری، مشاوره، خانواده، سلامت، توزیع نهال رایگان، ارائه محصولات فرهنگی، شهدا، صنایع دستی، عشایری و غیره است.

نجفی بیان کرد: همچنین جایگاه ویژه اجرای برنامه ای ۶ ساعته نیز در حاشیه این جشنواره پیش بینی شده که شامل استقرار تلویزیون شهری اجرای برنامه های ویژه کودکان و نوجوانان با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور، نمایش فیلم سینمایی لپوتو و اجرای گروه های نمایش، استندآپ کمدی، قرعه کشی سفر های زیارتی مشهد، کربلا، لوازم ورزشی، تبلت و لوازم الکترونیکی خواهد بود.

وی با ذکر اینکه برای حضور گسترده مردم در این جشن و همچنین توزیع کارت قرعه کشی بین مردم، کاروان دعوت از مردم در سطح شهر ایلام از چند روز قبل راه اندازی می شود، یادآور شد: هدف از اجرای این برنامه با توجه به علاقه مردم به مناسبت های مذهبی، ایجاد نشاط دینی، عمومیت مردم، مردمی بودن جشن و حضور گسترده اقشار مختلف در این آیین است.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام با ذکر اینکه مردم این استان در مناسبت های مذهبی شهادت ها و وفیات ائمه اطهار(ع) حضوری مناسب دارند، افزود: این بروز و ظهور نیز باید در اعیاد و ایام شادی ائمه اطهار(ع) نیز وجود داشته باشد.

حجت الاسلام نجفی بیان کرد: اگرچه رسانه های معاند و دشمن تبلیغات خود را علیه ارزش ها و باورهای دینی و انقلابی بکار بسته و تلاش می کنند دیدگاه جامعه جهانی را به این سمت ببرند که اسلام دین غم و اندوه است ولی دین مبین اسلام توجه ویژه ای به شادی و نشاط در جامعه داشته و این تاکید در سیره ، گفتار و روایتهای ائمه اطهار(ع) کاملا مشهود است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار