رئیس کمیته امداد کشور؛
رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کارآفرینانی که زمینه اشتغال مددجویان را فراهم کنند تا چهار میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه دریافت خواهند کرد.
کد خبر: ۱۰۹۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۰ 22 February 2023

به گزارش تابناک ایلام؛ سیدمرتضی بختیاری روز چهارشنبه در آیین جشن اشتغال و توانمندسازی مددجویان کمیته امداد استان ایلام اظهار داشت: بر اساس مصوبه شورای عالی بانک‌ها و توافق صورت گرفته با بانک‌های عامل، کارآفرینانی که زمینه اشتغال ۲۰ نفر از مددجویان را فراهم آورند، می‌توانند تا چهار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه با سود چهار درصد دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه محور تمامی فعالیت‌های این نهاد حمایتی اشتغالزایی و خودکفایی مددجویان است، افزود: یکی از برنامه‌های اولویت‌دار در این زمینه توسعه راهبری شغلی است که در این راستا پنج هزار و ۴۰۰ نفر در کشور ساماندهی شده‌اند تا از طریق توان و تجربه این افراد بتوانیم زمینه اشتغال افراد تحت پوشش را فراهم آوریم.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) تاکید کرد: سرپرست بالغ بر ۵۱ درصد از خانوارهای تحت پوشش این نهاد را زنان تشکیل می‌دهند که وظیفه مادری را نیز بر عهده دارند.

بختیاری یادآور شد: توسعه مشاغل خانگی با هدف صیانت از کیان خانواده در این راستا از اولویت‌های کمیته امداد است تا زنان سرپرست خانوار در کنار شان و جایگاه خطیر مادری بتوانند منبع درآمد پایداری داشته باشند.

وی اعتبارات این نهاد در سال جاری را ۲۵ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان از این مقدار تاکنون تخصیص یافته و امیدواریم با حمایت دولت و بانک‌ها به ۱۰۰ درصد ماموریت خود در این زمینه عمل کنیم.

رییس کمیته امداد اظهار داشت: امسال ایجاد ۵۰۰ هزار فرصت شغلی توسط این نهاد در سراسر کشور پیش‌بینی شده است که بر اساس برنامه‌ریزی ها به افراد تحت پوشش نیز اکتفا نکردیم و افراد جزو دهک‌های یک تا پنجم نیز از تسهیلات کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی برخوردار خواهند شد.

بختیاری فرصت مسوولیت خدمتگذاری را عطیه‌ای الهی دانست که نصیب مدیران شده و همه باید تلاش کنیم از این دوره برای رفع مشلات مردم بویژه اقشار محروم جامعه استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، امروز در آیینی ۲۵۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن مددجویان کمیته امداد استان ایلام در شهرستان‌های مهران، دهلران و ملکشاهی واگذار و عملیات این واحدها بصورت نمادین با حضور رئیس کمیته امداد کشور کلنگ‌زنی شد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار